جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در اختتامیه بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر:

می‌خواهیم باریشه در تاریخمان زبان بین‌المللی داشته باشیم

اقتصادی | تاریخ خبر : 97/11/29 | تعداد بازید :1714
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر چابهار اظهار داشت: در برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و ارتباط صنعتگران بومی سوزن‌دوزی منطقه با اساتید و صنعتگران بین‌المللی، به دنبال توانمندسازی زنان بلوچ در یادگیری زبان بین‌المللی برای ارائه هنر اصیل خود به بازارهای جهانی بودیم و این اهداف را با برنامه‌های مستمر و دائمی همچون راه‌اندازی مدرسه عالی هنر چابهار پی خواهیم گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار «عبدالرحیم کردی» با اشاره به تأکید ویژه مقام معظم رهبری به سبک زندگی ایرانی اسلامی، تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: تأکیدات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ و اقتصاد توجه ما را به صنعت سوزن‌دوزی و مد و لباس بیش‌ازپیش افزایش داده است.
وی در ادامه افزود: پیشینه تاریخی هنر سوزن‌دوزی، ظرفیت نیروی انسانی منطقه و نیاز فرهنگی جامعه به صنعت مد و لباس به ما می‌گوید که باید گام‌های جدی برای استفاده از این ظرفیت‌های عظیم در صنعت مد و لباس برداریم.
به عقیده کردی سوزن‌دوزی یک اصالت فرهنگی و ریشه‌دار ایرانی است که قوم بلوچ پاسدار آن بوده توانسته آن را حفظ کند. او دراین‌باره اظهار داشت: می‌خواهیم با حفظ اصالت و ریشه در تاریخمان این صنعت را با زبان بین‌المللی به جهانیان ارائه دهیم.
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیکی چابهار ازجمله منطقه آزاد بودن آن و راه داشتن به آب‌های آزاد اقیانوسی، یادآور شد: شرایط مناسب و ویژه‌ای را برای برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در اختیار این منطقه قرار داده است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل