جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد؛

انتصاب نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان

اقتصادی | تاریخ خبر : 97/12/08 | تعداد بازید :2689
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام شیخ مصطفی محامی را به نمایندگی ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان منصوب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ مصطفی محامی دامت‌توفیقاته
اکنون پس از پایان مسئولیت جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی دامت‌توفیقاته در دوره‌ای پرتلاش و موفق، ضمن تشکر از مجاهدت‌ها و خدمات شایسته ایشان، جناب‌عالی را به نمایندگی خود در استان سیستان و بلوچستان و امام‌جمعهٔ شهر زاهدان منصوب می‌نمایم.
جناب‌عالی با شناخت از استان و مسائل و مقتضیات آن، و با درایت و هوشمندی به حول و قوهٔ الهی خواهید توانست کلیهٔ امور مربوط به نمایندگان ولی‌فقیه را ساماندهی نمایید ان‌شاءالله.
پیشبرد و تمشیت امور دینی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در میان آن مردم شریف و غیور و در آن خطهٔ مهم و حسّاس که از ظرفیت انسانی و اقتصادی و جغرافیایی برجسته‌ای برخوردار است، مهم‌ترین کار ویژهٔ اصلی نمایندگی اینجانب است که با رعایت اخلاق و تدبیر و جلب رضایت مردم عزیز آن استان در چهارچوب سیاست‌های کلی و منافع و امنیت ملی نظام جمهوری اسلامی باید صورت گیرد و به توفیق و به فضل الهی موجب تقویت هویت دینی و ملّی و استحکام همبستگی آنان گردد ان‌شاءالله.
تکریم علمای دین و برجستگان علمی و دانشگاهی و توجه و اهتمام به مدارس علمیه و مراکز تبلیغی و هماهنگ ساختن نهادهای مسئول در رفع نیازمندی‌های آنان نیز از وظایف نمایندگی اینجانب است.
مجموع سیاست‌ها و برنامه‌های نمایندگی که در پیوست الزامی این حکم آمده است، همهٔ دستگاه‌های مسئول در استان و کشور را موظف می‌نماید که با جناب‌عالی در انجام این مسئولیت مهم، همکاری نموده و هرگونه کمک لازم را به عمل‌آورند.
توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۹ بهمن ۱۳۹۷

 

زندگی‌نامه:

حجةالاسلام والمسلمین حاج شیخ مصطفی محامی «دام‌عزه» فرزند حضرت آیت‌الله حاج شیخ مرتضی محامی «دام‌ظله» در سال ۱۳۴۴ هـ.. ش در خانواده‌ای روحانی در شهر مقدس مشهد چشم به جهان گشود.

تحصیلات علمی:
وی تحصیلات حوزوی خود را به‌صورت رسمی در سال ۱۳۵۵ هـ.. ش آغاز و ضمن استفاده علمی و معنوی از محضر والد مکرم خود از محضر بزرگان و اساتید مشهد چون حضرات آیات عظام جناب آقای فلسفی «قدس سره»، مرتضوی «دامت‌برکاته» وحجة الاسلام و المسلمین موسوی نژاد «دامت‌برکاته» بهره گرفت.

ایشان در سال ۱۳۶۰ هـ.. ش جهت ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه قم شده و برای تکمیل دروس سطوح عالی، از دروس حضرات آیات ستوده و محمد فاضل لنکرانی «قدس‌سرهما» و سید حسین شمس «دامت‌برکاته» و در دروس خارج اصول و فقه از محضر حضرات آیات وحید خراسانی «دامت‌برکاته» و میرزاجواد تبریزی «قدس سره» و در فلسفه (درس اشارات) از محضر آیةالله حسن‌زاده‌آملی «دامت‌برکاته» و در تفسیر از محضر حضرات آیات میرزا علی مشکینی «قدس سره» و جوادی آملی «دامت‌برکاته» کسب فیض نمود.

ایشان همچنین از دروس شرح تجرید آیةالله مکارم شیرازی «دامت‌برکاته» و اصول فلسفه و روش رئالیسم و بخشی از کفایه آیةالله محقق داماد «دامت‌برکاته»، مقداری از دروس منظومه آیةالله یحیی انصاری شیرازی «دامت‌برکاته»، مکاسب آیةالله پایانی «قدس سره»، دروس اسفار، تمهیدالقواعد و خارج فقه آیةالله‌جوادی‌آملی «دامت‌برکاته» و دروس خارج اصول و فقه آیةالله سید محمود هاشمی شاهرودی «دامت‌برکاته» بهره جسته‌اند.

سوابق علمی:

الف) تدریس
ایشان به توصیه استاد گرانقدرش حضرت آیةالله ستوده «قدس سره» تدریس خود را از سال ۱۳۶۴ آغاز نموده و کتاب المنطق و اصول الفقه مرحوم مظفر حلقات مرحوم شهید صدر و شرح لمعه شهید، رسائل و مکاسب شیخ انصاری و کفایه، بدایةالحکمه و نهایةالحکمه را تدریس نموده است.

وی همچنین دروس دیگری از قبیل تفسیر ترتیبی و تفسیر موضوعی، فقه مقارن (کتاب‌های المسایل الفقهیه مرحوم شرف‌الدین عاملی و الاعتصام بالکتاب و السنه آیةالله سبحانی «دامت‌برکاته»)، روش‌شناسی درس خارج، اصول کافی و...را نیز ارائه نموده است.

ب) پژوهش
وی کارهای پژوهشی خود را با کارِ گروهی تفسیری از سال ۱۳۶۷ آغاز نموده و سپس با تشکیل گروه تفسیر در مرکز فرهنگ و معارف قرآن در سال ۱۳۶۸ و انجام بخشی از تفسیر راهنما و نظارت و کنترل بخش‌های دیگر و سپس تدوین طرح دائرة‌المعارف قرآن کریم و اجرای آن در همان مرکز و تدوین مقاله برای دائرة‌المعارف، تهیه پاسخ به پرسش‌های اهل سنت (ارسالی از واحد برون‌مرزی صداوسیما)، تدوین چند مقاله در موضوعات مورد اختلاف فریقین همچون عصمت، تاریخ پیدایش مذاهب اسلامی و... برای همایش‌های علمی دفتر نماینده رهبری در امور اهل سنت بلوچستان و همچنین شرکت در آن همایش‌ها، نظارت و کنترل پروژه‌های متعدد تفسیر ترتیبی و تفسیر موضوعی در مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی و راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های مدارس تابعه جامعةالمصطفی «س» ادامه داده است.

مسئولیت‌ها:
۱. مسئولیت دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت بلوچستان (سراوان) سه سال؛
۲. مسئولیت ساماندهی امور آموزشی و فرهنگی طلاب بلوچستان در قم چهار سال؛
۳. مدیریت گروه دائرة‌المعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن سه سال؛
۴. مدیریت گروه تفسیر راهنما مرکز فرهنگ و معارف قرآن سه سال؛
۵. مدیریت گروه تفسیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن پنج سال؛
۶. مسئولیت مرکز فرهنگ و معارف قرآن شش سال؛
۷. مسئولیت مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی و معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی سال ۱۳۸۰؛
۸. مسئولیت تدوین طرح کلان مرکز جهانی علوم اسلامی یک سال؛
۹. معاونت آموزش مرکز جهانی علوم اسلامی سه سال؛
۱۰. مدیریت مدرسه عالی فقه و معارف از سال ۱۳۸۱ تا پایان سال ۱۳۸۷؛
۱۱. ریاست مجتمع آموزش عالی فقه از ابتدای سال ۱۳۸۸؛
۱۲-ریاست نمایندگی جامعةالمصطفی «س» العالمیه در کشور افغانستان از ابتدای سال ۱۳۸۸

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل