جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم

بندر بریس مکانی جذاب برای تماشای دریا و کوههای مریخی

گردشگری | تاریخ خبر : 98/01/12 | تعداد بازید :5279
بندرصیادی و گردشگری بریس در نوار ساحلی چابهار- گواتر در جنوب سیستان و بلوچستان با غروبی زیبا، ساحلی دلنشین مکانی برای تماشای همزمان دریا، ساحل ماسه ای و کوههای مریخی یا مینیاتوری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا گردشگران علاوه بر سفر به شهر و منطقه آزاد چابهار در ایام تعطیلات نوروزی سفرهایی یکروزه به نوار ساحلی چابهار- پسابندر و گواتر در اسکله بریس داشته و از نمایی متفاوت به تماشای دریا، ساحل ماسه ای و کوههای مریخی پرداخته اند.
طلوع و غروب خورشید همراه با نور کشتی ها در شب، موقعیت مناسب در دهانه اقیانوس هند، ساحل صخره ای با منظره برخورد موج به صخره های پر ارتفاع، انواع خرچنگ ها و لاک پشت هایی که روی صخره همبازی امواج اند و نسیم روح بخش کنار ساحل بریس همه و همه جلوه نابی از طبیعت شاعرانه چابهار و کنارک در محدوده بنادر صیادی؛ ساحل زیبا را به تصویر می کشد.
روستای بریس با آب و هوای گرم و مرطوب موقعیت راهبردی در ساحل دریای عمان دارد و از نقاط مورد پسند گردشگران در حوزه شهرستان چابهار است.
چابها و کنارک در محدوده سواحل مکران به آب های اقیانوس هند متصل هستند و موقعیت مناسبی علاوه بر آبزی پروری(ماهی ومیگو)؛ جذابیت های فراوان گردشگری دارند که هر مسافری در سفر به این شهرستان های ساحلی از 11 بندر صیادی بویژه بریس در مسیر ساحلی چابهار- گواتر دیدن می کنند.
11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعال است.
گردشگران با سفر به بندر بریس می توانند از زیبایی های صخره های اعجاب انگیر در ساحل دریا، کوههای مریخی یا مینیاتوری و طبیعت بکر و رویایی این منطقه دیدن کنند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسکله های ماهیگیری چابهار و کنارک جذابیت فراوانی برای گردشگران دارند و سالانه هزاران نفر از مسافران در فصول مختلف سال برای مشاهده تخلیه و بارگیری صید روزانه ماهی به بندر بریس و سایر بنادر صیادی سفر می کنند.
هدایت الله میرمرادزهی افزود: صید با قلاب در محدوده بنادر صیادی یکی از جذابیت هایی است که شمار زیادی از گردشگران، ماهی مورد نیاز خود را صید می کنند.
وی ادامه داد: اسکله بندر صیادی بریس از نوع سنگی و بتنی، عمق آبخور 2 متر، طول راه ارتباطی 800 متر، طول موج شکن آن 594 متر، پهلوگیری اسکله 160 متر، بازوی فرعی 95 متر و وسعت حوضچه آن 25 هکتار است که در سال 1368 ساخته شد و در سال 1371 به بهره برداری رسید.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مجموع 402 شناور شامل 64 لنج برودتی، 79 لنج یخی و 259 قایق در بندر بریس فعال است.
به گزارش ایرنا، بندر صیادی بریس با جمعیت بیش از 6 هزار نفر در دهستان نگور از توابع بخش دشتیاری شهرستان چابهار واقع شده و فاصله آن از مرکز بخش نگور 44 کیلومتر و تا مرکز شهر چابهار 60 کیلومتر است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل