جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
با تاکید بر فناوری و دستاوردهای علمی منطقه آزاد چابهار؛

سرمایه عمان به شیلات ایران می آید

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/01/31 | تعداد بازید :3114
با تاکید بر تکنولوژی به کار رفته در شهرک شیلات منطقه آزاد چابهار، وزارت کشاورزی و شیلات عمان، برای سرمایه گذاری در طرح های شیلات این منطقه اعلام مشارکت و سرمایه گذاری کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار، در هفته گذشته قائم مقام وزیر کشاورزی و شیلات عمان به همراه برخی از معاونین و اعضای اقتصادی بخش خصوصی این کشور با دعوت سازمان شیلات ایران و منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار به کشورمان آمده و با تاکید بر تکنولوژی استفاده شده در شهرک صنعتی شیلات چابهار، سرمایه گذاری خود را بر این صنعت اعلام کردند.
با تاکید بر اهمیت این دیدار فرزین حقدل مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه تجارت منطقه آزاد چابهار که به عنوان نماینده این منطقه همراه با گروه دعوت کننده حضور داشت گفت: جذابیت های زیرساخت صنعت شیلات منجر شده تا کشور عمان سرمایه خود را به شهرک صنعتی شیلات چابهار بیاورد و ایران نیز به دلیل اعمال برخی تحریم از روابط کشور عمان برای صادرات محصولات شیلات خود استفاده کند.
وی با اشاره به جایگاه عمان در صنعت شیلات ادامه داد: نزدیک به چند دهه است که عمان از لحاظ پرورش ماهی و تولید کنسرو، پیشرفت های خوبی را شاهد بوده اما نتوانسته از دانش و تکنولوژی به لحاظ تجربه استفاده کند.
حقدل افزود: از سویی دیگر ایران در این حوزه به جهت اخذ تکنولوژی صنعت شیلات، آزمون و خطاهای خود را انجام داده و هم اکنون می تواند تکنولوژی لجستیک خود را به سایر کشورها عرضه کند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه تجارت منطقه آزاد چابهار با تاکید بر روند اجرایی این توافقات گفت: مذاکرات اولیه درخصوص همکاری ایران و عمان در شیلات چابهار انجام شده و روزهای آتی موافقت نامه های اجرایی این سرمایه گذاری و مشارکت را در منطقه آزاد تجاری چابهار شاهد خواهیم بود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل