به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار عباسعلی اکبری در گفتوگو باخبرنگارایسنا اظهار داشت: سه کارگروه در قالب کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد تسهیلات بهصورت مداوم با 5 بازرس بر جامعه بازاریان منطقه آزاد که 8 مجتمع تجاری و 1700 واحد تجاری است، نظارت میکنند.
وی افزود: مجتمع منطقه آزاد چابهار از ساعت 9 تا 1 شب بهصورت یکسره باز هستند و نظارت بر قیمتها بهصورت منظم پیگیری میشود.
رئیس جامعه بازاریان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: مسافران و گردشگران درصورتیکه از قیمتها و کمفروشیها انتقاد و شکایتی داشته باشند، میتوانند شکایات خود را به دفتر مرکزی جامعه بازاریان روبروی مجتمع صدف و یا به دفتر مالکین موسسهها تحویل دهند تا اقدامات تذکری یا توبیخی لازم از سوی جامعه و کارگروه تنظیم بازار صورت گیرد.
اکبری اضافه کرد: بنا به آمار سال گذشته، ما بهطور متوسط روزانه 4 تا 5 شکایت از سوی گردشگران داشتیم که همه با تذکرات لازم و رضایت طرفین خاتمه یافته است.
رئیس کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد تسهیلات سفرهای منطقه آزاد چابهار تأکید کرد: بیش از 80 غرفه ثابت و سیار علاوه بر واحدهای مجتمعهای تجاری با هماهنگی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی صنایعدستی، سوغات و غذاهای محلی اقوام ایرانی را ارائه میدهند و غیرازاین غرفهها با دستفروشهای دورهگرد و متکدیان با همکاری کارگروه امنیت برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.