جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
یک طراح لباس:

سیستم آموزش مد و لباس را در تعامل با دانشگاه‌های خارجی ارتقا دهیم

اقتصادی | تاریخ خبر : 97/11/18 | تعداد بازید :1964
بهنود جواهرپور طراح لباس بین‌المللی در ایران می‌گوید سیستم آموزش مد و لباس در ایران حتی در زمینه‌های احیای الگو‌های سنتی را باید در تعامل با دانشگاه‌های خارجی ارتقا دهیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهنود جواهرپور طراح لباس ایرانی درباره لزوم توجه به الگو‌های بومی در جشنواره مد و لباس فجر گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که طی سال‌های اخیر تا اندازه زیادی در عرصه طراحی مد و لباس مورد توجه قرار گرفته است، معطوف به حفظ و احیای لباس اقوام و الگو‌های بومی و محلی است که این رویکرد در نوع خود از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه تمرکززدایی در بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر و برپایی این رویداد در منطقه آزاد چابهار برای نخستین بار اتفاق مثبتی است، اظهار داشت: همین امر زمینه آشنایی مهمانان خارجی با آثار هنرمندان داخلی را در منطقه‌ای فراهم می‌کند که خود به تنهایی دارای ظرفیت‌های گسترده تاریخی در زمینه حوزه پوشاک است و چه بسا بهترین مربیان صنایع دستی مرتبط با هنر صنعت مد و لباس در این خطه حضور داشته باشند و جشنواره زمینه بهره‌گیری از تجربیات آن‌ها را فراهم کند.

این طراح لباس بر لزوم کسب دانش فلسفه تاریخ هنر‌های منتج به طراحی مد و لباس تأکید و تصریح کرد: تأسیس مدرسه عالی هنر در منطقه آزاد چابهار و یا هر یک از شهر‌های دارای پیشینه تاریخی در حوزه انواع سوزن‌دوزی و رودوزی می‌تواند به هر چه بهتر دیده شدن هنر مردمان ایران‌زمین در سطح داخل کمک کند و در ادامه دستاورد‌هایی در زمینه صادرات این مقوله رقم خورد.

جواهرپور گفت: صادرات نیازمند فرهنگسازی بوده و بدون شک برندسازی با تعاریف مشخص از مفهوم چند لایه‌ای برند در این مسیر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او در ادامه به نقش پررنگ رسانه و به ویژه شبکه‌های اجتماعی در راستای ایجاد بستر‌های مناسب برای صادرات اشاره کرد و افزود: هر اتفاقی که در حوزه مد و لباس به ویژه با نگاه جهانی رقم می‌خورد باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد و هر یک از آن‌ها می‌توانند به نوبه خود در توسعه امر آموزش و معرفی دستاور‌های هنرمندان ایرانی نقش مهمی ایفا کنند.

جواهرپور اذعان داشت: مراقب باشیم از طرح‌هایی در حوزه بین‌الملل رونمایی کنیم که دارای پشتوانه تحقیقاتی باشند و البته در این راستا لازم است، بر امر پژوهش در حوزه مد و لباس تأکید کرد و با دست پر به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود در ابعاد بین‌المللی گام برداریم.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل