جدیرترین اخبار :
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • گردهمایی علماء تشیع و‌ تسنن پیرامون تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در چابهار برگزار شد

نشان ملی مهتاب به برگزیدگان اعطا می‌شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 97/11/28 | تعداد بازید :1722
دبیر بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: امسال برای اولین بار نشان ملی مهتاب به‌نام فاخردوز زن بلوچ به برگزیدگان اعطا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی افضلی در نشست خبری پایانی بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در چابهار اظهار داشت: برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر از چند سال گذشته آغاز شده اما از سال گذشته پررنگ‌تر شده است؛ سال گذشته 9 کشور در بخش بین‌الملل مد و لباس فجر در تهران شرکت کردند و امسال نیز با توجه به تفاهمی که میان معاونت هنری وزارت ارشاد و منطقه آزاد چابهار وجود داشت، بخش بین‌الملل برای اولین‌بار در خارج از تهران و پررنگ‌تر هرسال دیگر با حضور 19 کشور برگزار شد.

وی افزود: در مجموع 33غرفه به بخش بین‌الملل اختصاص یافته که 23 غرفه مختص به شرکت‌کنندگان خارجی و 10 غرفه مختص به سوزن‌دوزان بلوچ است؛ کشورهایی از جمله تونس، سنگاپور،چین، قزاقزستان، قرقیزستان، روسیه، ایتالیا، سوریه، عمان، فرانسه، آذربایجان، ارمنستان، عراق، پاکستان، هند، افغانستان، ترکیه، اسپانیا و اندونزی در این جشنواره هستند.

مشاور معاون هنری وزیر ارشاد تصریح کرد: برای اولین‌بار نشان ملی مهتاب به‌پاس نام و جایگاه مهتاب نوروزی فاخر دوز زن بلوچ اهل روستای بمپور شهرستان ایرانشهر به‌ دو نفر از برگزیدگان جشنواره اعطا خواهد شد و در سال‌های آینده نیز به‌عنوان جایزه‌ای ملی به برگزیدگان بخش بین‌الملل اعطا خواهد شد.

افضلی گفت: تمام شرکت‌کنندگان در جشنواره از سوی هیئت داوری و به‌صورت مشورتی از خیل آثاری که به دبیرخانه ارسال شده است گزینش و به بخش بین‌الملل دعوت شده‌اند.

دبیر بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر خاطرنشان کرد: کارگاهایی زیرنظر مدرسین به‌نام مد و لباس ایتالیایی برای سوزن‌دوزان شرکت‌کننده بلوچ برگزار شده است و آثاری که در این کارگاه‌ها تولید می‌شود به نمایشگاه مد و لباس ایتالیا فرستاده خواهد شد تا سوزن‌دوزی بلوچستان گام اول جهانی شدن خود را بردارد.

در جشنواره چابهار، اساتید به‌‌نام مد و لباس از ایران و کشورهای اروپایی و آسیایی در کارگاه‌ها به تدریس می‌پردازند؛ از اروپا اساتیدی از دانشگاه‌های به‌نام مد و لباس برار ایتالیا، مد آرت فرانسه و میلان فشن اینسنتتو حضور دارند.

کارگاه‌های عالی زیرنظر اساتید ملی و بین‌المللی در این جشنواره برگزار می‌شود و هنرمندان فاخردوز بلوچستان این فرصت را خواهند داشت تا ضمن مهارت‌آموزی فراگیر راه‌های تجاری‌سازی و برندینگ محصولات منحصر به فرد خود را داشته باشند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل