جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

توجه جامعه طراحی و صنعت به برترین پایان‌نامه‌های دانشجویی در آئین اختتامیه بخش علمی دانشگاهی جشنواره مد و لباس

اقتصادی | تاریخ خبر : 97/12/01 | تعداد بازید :2175
پس از پایان کار بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به میزبانی منطقه آزاد چابهار، پرونده بخش علمی دانشگاهی این رویداد نیز در فاصله یک روز مانده به پایان جشنواره در سالن همایش‌های مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو بسته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از هنرآنلاین، بخش علمی دانشگاهی با ۳۰ غرفه در هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر حضور داشت و آخرین یافته‌های علمی و پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه مد و لباس را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.

پس از پایان کار بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به میزبانی منطقه آزاد چابهار، پرونده بخش علمی دانشگاهی نیز در فاصله یک روز مانده به پایان جشنواره در سالن همایش‌های مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو بسته می‌شود.

این بخش امروز برگزیدگان خود را خواهد شناخت و این در حالی است که امسال با افزایش ۱۰ برابری در بخش مقالات، شاهد رشد کیفی و کمی دراین بخش بوده‌ایم.

در ادامه به مهمترین رویدادهای بخش علمی دانشگاهی در این دوره از جشنواره اشاره می‌شود:

از لحاظ اهمیت علمی، با نقد و بررسی هفت دوره برگزاری جشنواره مد و لباس فجر و انتقال دستاوردهای پژوهشی و یافته‌های پایان‌نامه‌ها توافق شد بخش مقالات را که از مهم‌ترین بخش‌های رقابتی بخش علمی و دانشگاهی است، پیش از جشنواره مد و لباس فجر برگزار شود.

امسال جشنواره مد و لباس فجر با افزایش ۱۰ برابری در بخش مقالات مواجه بود که از میان ۱۱۰ مقاله رسیده به دبیرخانه و با خارج کردن مقالاتی که با موضوع و رویکرد انتخاب‌شده در جشنواره همسو بود، مقالات با محوریت طراحی و تولید در منسوجات و پوشاک با رویکرد توسعه پایدار ارائه و چکیده۷۰ مقاله پذیرفته شد.

از میان مقالات رسیده پس از بررسی ۴۸ مقاله برای ارائه شفاهی انتخاب شد که در روز سوم دی در دانشگاه الزهرا ارائه شد.

در همایشی که سوم دی‌ماه در دانشگاه الزهرا برگزار شد دو مهمان خارجی از دانشگاه فرانسه و ایتالیا نیز مقالات خود را ارائه کرده و کارگاه‌های آموزشی نیز با محوریت جشنواره برگزار شد.

یکی از بخش‌های رقابتی بخش علمی دانشگاهی "پایان‌نامه‌های علمی دانشجویان" است که فرصتی فراهم شد تا این قشر از جامعه علمی از جدیدترین تحقیقات و یافته‌های علمی خود در جشنواره مد و لباس فجر دفاع کنند.

به گفته انسیه زاهدی دبیر بخش علمی دانشگاهی، علاوه بر رشد کمی در کیفیت مقالات و دستاوردهای پژوهشی موفقیت‌های بزرگی حاصل شده و همکاری بخش صنعت با دانشگاه از تعداد مقالات و پایان‌نامه‌های عرضه‌شده در این جشنواره کاملاً مشهود بود و این امر نشان‌دهنده مأموریت‌های محوله بخش صنعت است.

سال گذشته ۲۰ غرفه به بخش علمی دانشگاهی اختصاص داشت که امسال تعداد آن به ۳۰ غرفه افزایش‌یافته است‌.

امسال موضوع تجارب موفق کارآفرینان در بخش پوشاک و منسوجات را مورد تشویق قراردادیم که یک بررسی جامعه‌شناسانه در این خصوص نیز توسط دکتر شفیعی که دارای دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران ارائه شد.

همچنین طی روزهای جشنواره، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در بوستان گفتگو به شرح زیر برپا شد:

امروز و فردا دیگر بخش‌های جشنواره به کارخود ادامه می‌دهند و در ساعت 20 روز پنجشنبه دوم اسفندماه، خانواده مد و لباس ایران، مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو را به عنوان میزبانی درخور و متناسب با خواست و نیاز این جامعه هنرمند و صنعتگر تا رویدادی دیگر ترک خواهند کرد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل