جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

چابهار منطقه ای امن برای سرمایه گذاری است

اقتصادی | تاریخ خبر : 97/12/07 | تعداد بازید :1970
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: چابهار منطقه ای ملی و نقطه ای امن برای سرمایه گذاری است و مردم سیستان و بلوچستان به هیچ فرد و گروهی اجازه ناامنی و ایجاد مشکل بویژه در بندر مهم و استراتژیک چابهار را نمی دهند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهاربه نقل از ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی روز سه شنبه در همایش بین المللی توسعه چابهار افزود: چابهار بهترین و مناسبترین نقطه سرمایه گذاری برای کشورهای منطقه و سرمایه گذاران داخلی و به ویژه بومی است.
وی بیان کرد: از ظرفیت های بندر چابهار باید برای رفع محرومیت و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم محروم سیستان وبلوچستان استفاده کرد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: در توسعه بندرچابهار باید مردم هم همراه باشند و این منطقه با وجود همه نعمت‌ ها، کپرنشین، بیکار و بیسواد هم دارد که باید از نعمات این بندر بهره مند شوند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی تاکید کرد: باید به این مردم مهارت های فنی و حرفه ای ‌آموزش داده و در توسعه عمرانی به کار گرفته شوند تا به انسجام بیشتر و ارتقاء امنیت منطقه بینجامد.
وی از توجه مسئولان استانی و کشوری و به ویژه مقام معظم رهبری به توسعه سواحل مکران و چابهار قدردانی کرد و افزود: پس از تکمیل زیرساخت ها سرمایه ‌گذاران داخلی و خارجی می توانند با حضور در چابهار صاحب سود و منافع بی‌ شماری شوند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان تصریح کرد: برای توسعه و آبادانی چابهار به عنوان یک نقطه اقتصادی و تجاری از نیروهای بومی استفاده شود و این امر قطعا موجب ارتقاء امنیت و اشتغال پایدار می‌ شود.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی بیان کرد: چابهار حلقه اتصال بین ملت ها و بهترین فرصت است تا کشورهای پیرامونی تولیدات خود را از این بندر به سایر نقاط جهان ارسال کنند.
وی اظهار داشت: چابهار بهترین محل برای سرمایه گذاری و تجارت است و سرمایه گذاران بدون هیچ دغدغه ای بابت امنیت در این منطقه بکر اقتصادی، سرمایه گذاری کنند.
به گزارش فرینا، همایش بین المللی توسعه چابهار یا «روز چابهار» با حضور وزیر راه و شهرسازی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، استاندار سیستان وبلوچستان، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و مهمانانی از 17 کشور دنیا امروز /سه شنبه/ آغاز شد.
مقامات، سفرا و سرمایه گذاران کشورهای هند، افغانستان، اندونزی، قطر، استرالیا، آفریقای جنوبی، بلژیک، پاکستان، آلمان، ترکیه، چین، ژاپن، قزاقستان، عمان، کنیا و تاجیکستان از جمله شرکت کنندگان در همایش بین المللی توسعه چابهار هستند.
گفتنی است؛ در این همایش 93 مقام و میهمان خارجی 19 خبرنگار از رسانه های مختلف خارجی و 23 خبرنگار رسانه های داخلی در مجموع حدود 300 نفر شرکت کننده داخلی و خارجی حضور دارند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل