جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
با آغاز جشنواره نوروزی #بهار_در_چابهار شکل گرفت؛

ورود 318 هزار نفر به چابهار تا سوم فروردین

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/01/05 | تعداد بازید :2494
بیش از 318 هزار نفر تنها از 29 اسفند 97 تا سوم فروردین ماه امسال به چابهار سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار طبق آمار مراکز گردشگری تنها تا سوم فروردین ماه بیش از 210 هزار نفر از جاذبه های گردشگری این منطقه بازدید کرده اند.
بر اساس این گزارش ورود گردشگران نوروزی به چابهار از 29 اسفند تا سوم فروردین ماه هر روز با افزایش چشمگیری روبرو بوده و با آغاز جشنواره نوروزی #بهار_در_چابهار از روز سوم فروردین ورود گردشگران به این منطقه در این روز با افزایش سفرها نسبت به روز قبل به 120 هزار نفر در روز رسید.
پیش بینی می شود با اجرای برنامه های متنوع و گوناگون هنری جشنواره نوروزی #بهار_در_چابهار که تا پایان نوروز 98 هرشب در منطقه آزاد چابهار برپاست ورود گردشگران از مناطق مختلف کشور به این منطقه افزایش بیشتری پیدا کند و به تبع آن بازدید از جاذبه های گردشگری این منطقه و سواحل مکران نیز رشد بیشتری داشته باشد.
چابهار به عنوان مرکز جغرافیایی جاذبه های گردشگری سواحل مکران از روستای درک در غرب بلوچستان تا خلیج گواتر در شرقی ترین نقطه ایران، هر ساله کانون توجه گردشگران بسیاری از ایرانیان و جهانگردان غیر ایرانی است و هوای بهاری این منطقه در چهار فصل سال موجب قرار گرفتن آن در اولین انتخاب های گردشگران برای سفر به مناطق طبیعی است.
بیشتر سفرهای گردشگران به چابهار از طریق خودروهای شخصی و پروازهای هواپیمایی فرودگاه کنارک در 40 کیلومتری این منطقه آزاد انجام می شود و معمولا تعداد پروازهای رفت و برگشت این فرودگاه به تهران و مشهد از سه پرواز معمول در روزهای عادی به 6 تا هفت پرواز در ایام نوروز و تعطیلات پر سفر کشور می رسد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل