جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
استاندار سیستان و بلوچستان:

مشکلات اقامت و تردد تجار افغانستان در ایران بزودی مرتفع می شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/05/02 | تعداد بازید :2482
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات اقامت و تردد تجار کشورهای مختلف از جمله افغانستان در ایران بزودی از سوی دولت مرتفع می شود تا بتوانند با خیال راحت امور خود را انجام دهند.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار احمدعلی موهبتی عصر سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات تجار مقیم منطقه آزاد چابهار با حضور والی ولایت نیمروز افغانستان اظهار داشت: تلاش می کنیم مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را در زمینه‌های مختلف برطرف کرده و روابط سیاسی و اقتصادی را توسعه دهیم.

وی با اشاره به برداشتن مرزهای فیزیکی، خاطرنشان کرد: نگاه ایران به کشورهای پاکستان و افغانستان ویژه است و باید همسایگان از همدیگر سود ببرند تا امنیت پایدار را شاهد باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمام مشکلات با گفت‌وگو مرتفع و ارتباط مردم و مسئولان ایران و افغانستان بیشتر می شود گفت: چابهار برای افغانستان مفید و موثر است و می تواند این کشور را به دنیا معرفی کند.

وی بر ایجاد بندر خشک در افغانستان تاکید کرد و افزود: حل مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان ادامه داد: طرح بندرخشک و تجاری و حضور بیشتر تجار افغان در چابهار مورد توجه است و باید تجار افغانستان ابتدا در چابهار سود ببرند و بعد برای اشتغال و تولید و توسعه گام بر دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چابهار متعلق به همه کشورهاست و می‌تواند به همه نفع رسانی کند، تصریح کرد: ۲ بندر چابهار ایران و گوادر پاکستان مکمل یکدیگر هستند و هیچگاه رقیب همدیگر نیستند.

موهبتی افزود: بسیاری از مشکلات با تغییر نگاه‌ها مرتفع می‌شود و باید برای رفع همه مشکلات مسئولان مختلف تلاش کنند.

وی بیان کرد: در سفر مقامات مختلف کشور به چابهار مشکلات سرمایه گذاران در زمینه‌های عدم پرداخت مالیات، اقامت بلندمدت و تردد مطرح شده و در مرحله پیگیری و مرتفع شدن است.

به گزارش ایرنا، سید ولی سلطان والی ولایت نیمروز افغانستان روز سه شنبه پس از ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار کنارک و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی قرار گرفت و سپس از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل