جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

۳۰۰میلیون یورو برای اجرای پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان اختصاص يافته است

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/06/29 | تعداد بازید :1925
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰۰ میلیون یورو با موافقت رهبر معظم انقلاب، پیگیری دولت و سازمان برنامه و بودجه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای راه آهن چابهار - زاهدان اختصاص یافته که این امر بارقه‌ای از امید را دل مردم استان ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از استانداري؛ احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجموعه پلیمر پاکت پرند زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو به پروژه راه آهن چابهار - زاهدان تکمیل این خط ریلی سرعت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به طرح‌های مورد حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سیستان و بلوچستان افزود: افزایش ظرفیت بندر چابهار در جهت رونق تجارت، کشف و شناسایی معادن، حمل و نقل و تامین بار، گوشت و غیره از جمله مهمترین طرح‌های وزارت صمت در این استان بوده است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم‌اینک تنها از ۱۰ درصد ظرفیت بندر چابهار استفاده می‌شود گفت: به منظور رونق تجارت و استفاده از ظرفیت بندر چابهار هفته گذشته ۲ کشتی با ظرفیت ۱۳۰ هزار تن از بندر امام خمینی(ره) برای تخلیه بار به این بندر منتقل شدند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری ۲ نشست شورای معاونان و نشست‌های ماهانه معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت صمت در تهران برای بررسی و پیگیری مسائل سیستان و بلوچستان منجر به نتایج خوبی در بخش صنعت، معدن و تجارت این استان شده است.

 

موهبتی ادامه داد:برای پیگیری و بررسی مسائل مربوط به حوزه صنعت هر ماه نشستی در سیستان و بلوچستان و تهران برگزار و برای برطرف شدن مشکلات مربوط به این حوزه چاره‌اندیشی می‌شود.

 

وی به رونمایی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین معدن کشور در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: این معدن تا پایان سالجاری در این استان با حضور مسئولان حوزه معدن رونمایی خواهد شد. 

 

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استاندار، مجمع نمایندگان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان در مورد عدم جذب سرمایه و انتقال آن به سایر استان‌ها گفت: مساله جابه‌جایی بودجه امری طبیعی در کشور است که طبق شرایطی برای سوخت نشدن اعتبار به مراکز دیگر منتقل می‌شود.

 

وی اظهار داشت: بودجه انتقال یافته از سیستان و بلوچستان به صورت اوراق خزانه به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که با تدبیر مناسب برای جلوگیری از سوخت شدن به سایر استانها اختصاص یافته است.

 

موهبتی تصریح کرد: استانداری و مجموعه دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان هیچ‌گونه دخالتی در جذب این مبلغ اعتبار نداشته‌اند بلکه این ابلاغ، از اعتبارات ملی و در رديف اعتبارات سال ۹۷ بوده كه از سوي ايدرو درخواست جابجايي به اعتبارات سال ۹۸ شده است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل