جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

۴۰۰۰ نفر از مردم چابهار به شبکه آب‌وفاضلاب متصل شدند

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/07/11 | تعداد بازید :1472
معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت: ۴ هزار نفر از مردم چابهار برای اولین بار در طول عمر ۲۵ ساله منطقه آزاد چابهار به شبکه دایم آب و فاضلاب متصل شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار گرشاسب خزائنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: مطالعه و احداث شبکه آب و فاضلاب برای مردم،تجار و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار از اوایل تاسیس این منطقه یعنی اوایل دهه 70 آغاز شده بود ولی به‌دلایل مختلف تا الان طول کشید.

وی افزود: با همتی جهادی و همکاری تمامی مردم، تجار و سرمایه‌گذاران، این پروژه‌ی 22 میلیارد تومانی کامل و تحویل شد. با تکمیل پروژه حدود 4 هزار نفر از مردم چابهار به‌علاوه واحدهای تولیدی و مجتمع‌های تجاری به شبکه دائم آب و فاضلاب شهری متصل می‌شوند که با توجه به پایین بود شاخص دسترسی شبکه آب در شهر چابهار این پروژه تاثیر به‌سزایی در منطقه دارد.

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: هم‌چنین کار آماده‌سازی اراضی در پیکیره مسکونی و طرح‌دار کردن پیکیره تولیدی برای واگذاری به متقاضیان و سرمایه‌گذاران اتمام یافته است.

خزائنی خاطرنشان کرد: پروژه کانال‌گذاری و جمع آوری آب‌های سطحی در شاهراه‌های ترانزیتی رفت و آمد مردم و تجار چابهار در پایین دست روستای تیس که در مواقع بارندگی مشکل‌ساز بود نیز با اعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد تومان پایان یافت.

به گزارش تسنیم وزارت نیرو برآورد کرده که چابهار با شاخصه 21 درصدی دسترسی به شبکه آب، پایین‌ترین شاخصه دسترسی به شبکه آب در ایران را دارد چراکه شاخص میانگین دسترسی به شبکه آب در کل 20 شهرستان سیستان و بلوچستان به‌عنوان محروم‌ترین استان ایران، 70 درصد است.

90 درصد روستاییان چابهار شبکه آب ندارند و 50 هزار نفر از جمعیت 120 هزار نفر شهر چابهار هم فاقد شبکه آب هستند؛ طرح‌های آبرسانی در چابهار از اهمیت ویژه برخوردار است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل