جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد چابهار

گردشگری | تاریخ خبر : 98/07/24 | تعداد بازید :3361
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای اجرای ۹ پروژه درزمینهٔ تأمین زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه ساخت هتل، اماکن تفریحی، پذیرایی و اقامتی در سطح این منطقه در حال سرمایه‌گذاری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار محمد اکبر چاکرزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه فراوانی به زیرساخت‌های گردشگری شده به‌طوری‌که تعداد تخت‌های هتل‌ها از حدود ۹۰۰ تخت به چند برابر فعلی افزایش می‌یابد و تحولی بزرگ در منطقه آزاد چابهار در جذب گردشگر شکل می‌گیرد.

وی افزود: پروژه‌های حوزه گردشگری در مدت سه تا هفت سال تکمیل می‌شوند تا بتوان در راستای توسعه سواحل مکران در تمام فصول سال گردشگر جذب کرد.

عضو هیئت‌مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: سه مجموعه بوستان لیپار، شهباز و بلوچ با حدود ۲۰۰ هکتار آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: درزمینهٔ زیرساخت‌های پلاژ و سواحل تفریحی و گردشگری تیس نیز اقدامات خوبی انجام‌شده و قرار است پلاژ بانوان و آقایان نیز راه‌اندازی شود.

چاکرزهی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم در حوزه جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری وضعیت نامناسب فرودگاه نظامی کنارک است که در ماه‌های اخیر با سرمایه‌گذاری منطقه آزاد، بخشی از مشکلات ورود و خروج مسافر و برخی از کمبودها در حال برطرف شدن است.

وی افزود: همچنین برخی از مشکلات نوار ساحلی چابهار به گواتر و کنارک به زرآباد برای رفاه حال مسافران با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی و جوامع محلی نیز مرتفع شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار به فعالیت‌های زیست‌محیطی این منطقه درخصوص حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۹ سایت از ساحل کوه مبارک جاسک تا گواتر چابهار برای زیست لاک‌پشت‌ها مشخص‌شده و پنج گونه لاک‌پشت شامل سبز، منقار عقابی، زیتونی، پشت چرمی و لاک‌پشت سرخ علاوه بر شناسایی پلاک گذاری شده‌اند.

وی ادامه داد: ساخت ۱۳ مدرسه با ۸۳ کلاس درس در شهرستان چابهار با همکاری خیران و آموزش‌وپرورش در حال ساخت است که تا قبل از پایان سال جاری افتتاح می‌شوند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل