جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی کشور فعال هستند

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/08/16 | تعداد بازید :1705
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان با بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محصول سلامت محور در مراکز رشد دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی فعال هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار ایرج حریرچی روز پنجشنبه در پنجمین همایش فن‌بازار ملی سلامت در چابهار اظهار داشت: رشد چشمگیری در تعداد و کارایی شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده و در شرایط فعلی از شرکت های دانش بنیانی که محصولات، اختراعات و ایده های منطبق با نیاز مردم، منتهی به صرفه جوئی، توام با کارإیی و در راستای دسترسی به عدالت در سلامت داشته باشند به صورت ویژه حمایت می شود.

 

وی با قدردانی از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای برگزاری این همایش، بیان کرد: در حوزه سلامت، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت های دانش بنیان تشکیل شده است و اعضای هیات های علمی دانشگاه های علوم پزشکی در آن حضور دارند تا با استفاده از این ظرفیت ها به بالاترین سطح از توسعه دست پیدا کنیم.

 

معاون کل وزارت بهداشت و درمان افزود: هیچ کاری در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر اینکه فقرا از آن بهره‌مند شوند، در حوزه سلامت این جمله طلایی مدنظر است که «هر کسی در حوزه سلامت باید به اندازه توانش پرداخت و به اندازه نیاز بهره مند شود».

 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: با اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های سلامت در کشور باید روز به روز کاهش یابد تا دسترسی مردم به بهداشت و درمان بیشتر شود.

 

وی گفت: باید کاری کرد که هیچ سرپرست خانواده ای در این استان به دلیل بالابودن هزینه های سلامت، نباید شرمنده شود و هزینه‌های کمرشکن و فقرزا را به حداقل برسانیم.

 

حریرچی بیان کرد: در نهایت از طرح هایی که صرفه جویانه و توام با کارایی مناسب و متناسب با پازل تحقیقاتی ایران باشد حمایت خواهد شد.

 

معاون کل وزارت بهداشت گفت: پژوهش به خودی خود ارزشمند است اما انطباق آن با نیازهای نطام سلامت و قرار داشتن در چارچوب نظام تحقیقاتی کشور ایران ارزش آن را چند برابر می کند.

 

به گزارش ایرنا پنجمین فن بازار ملی سلامت با شعار دانشگاه نوآور، رونق اقتصاد سلامت با حضور معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاون علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، فرماندار شهرستان ویژه چابهار و روسای دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر در مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار از امروز به مدت ۲ روز در حال برگزاریست.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل