جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم
سخنگوی دولت:

نماد حسین علیمرادی به عنوان یک جنبش اجتماعی ترویج یابد

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/09/10 | تعداد بازید :2291
سخنگوی دولت گفت: نماد حسین علیمرادی این جهادگر فرهنگی به عنوان یک جنبش اجتماعی و گفتمان بزرگ در کشور ترویج یابد.

مراسم ترحیم حسین علیمرادی، جهادگر فرهنگی و دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی عصر یکشنبه در مسجد این دانشگاه و با حضور علی ربیعی، سخنگوی دولت، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان و رییس منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

ربیعی در این مراسم اظهار داشت: وظیفه خود می دانم این ضایعه بزرگ را از سوی برخی وزرای دولت به خانواده او از جمله همسر و فرزندش که هنوز به شش ماهگی نرسیده است، همچنین به همه سیستان و بلوچستانی ها و دشتیاری ها تسلیت بگویم.

سخنگوی دولت گفت: حکایت حسین علیمرادی می تواند حکایت نمادین از یک نسل باشد و ما به این رفتارها در کشور نیاز داریم؛ چه خوب است که نماد حسین علیمرادی به عنوان یک جنبش اجتماعی و گفتمان بزرگ در کشور ترویج یابد.

ربیعی درباره نحوه آشنایی با مرحوم حسین علیمرادی خاطرنشان کرد: بنده به تازگی استیضاح شده بودم و یک روز از سوی دفترم، درخواست دیدار علیمرادی با من مطرح و اعلام شد که یکی از دانشجویان علامه در مورد سیستان و بلوچستان حرف هایی دارد.

سخنگوی دولت یادآور شد: این دیدار برگزار و علیمرادی با یکی از دوستانش در دفتر من حاضر شدند. برقی از سر شوق در چشمانش بود و با حرارت، تعقل و برنامه درباره منطقه دشتیاری صحبت می کرد.

ربیعی درباره مرحوم علیمرادی تاکید کرد: او نمادی از سرمایه نمادین کشور است. به نظر من، مدرسه سازی در درجه اول کار حسین و دوستانش نبود بلکه کار بزرگ او روحیه عدالت گونه و روابط انسان دوستانه اش بود.

وی افزود: این دانشجویان پولی ندارند و با جمع آوری مبالغ اندک به کمک منطقه دشتیاری می رفتند که امروز افتخار جامعه ایرانی هستند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما به این قبیل جوانان و سرمایه های نمادین در کشور نیاز داریم و مرحوم علیمرادی نماد یک نسل است.

 

علیمرادی ستاره دانشگاه علامه بود

حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: درگذشت حسین علیمرادی مصیبت بزرگی بوده و به معنای خاموش شدن ستاره در دانشگاه علامه طباطبایی است.

وی افزود: وقتی به آسمان دانشگاه علامه طباطبایی نگاه می کنیم، تیره و تار است اما ستاره جامعه علمی ما در این آسمان می درخشد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: هرچند علیمرادی دانش آموخته شده بود اما همچنان او را از خانواده دانشگاه می دانیم و چراغی روشن در دل آسمان علامه بود که امروز تنها شعاع کوچکی از این چراغ را می بینیم.

سلیمی گفت: مرحوم علیمرادی فقط در درس و آموزش، انسان برجسته ای نبود بلکه موتور محرکه ای از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دل بزگترین دانشگاه علوم انسانی کشور محسوب می شد.

وی خاطرنشان کرد: تشکل ها و دانشجویانی که در شرایط عادی کنار هم قرار نمی گیرند، امروز در مراسم بدرقه این جهادگر کنار هم قرار گرفتند و صحنه با شکوهی خلق کردند.

سلیمی تاکید کرد: خواسته مادر مرحوم علیمرادی که ادامه راه فرزندش و به زمین نگذاشتن رویاهایش در منطقه دشتیاری بود، توسط دانشگاه علامه طباطبایی محقق می یابد.

به گزارش ایرنا،‌ حسین علیمرادی دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی، جهادگر، فعال فرهنگی و از پایه‌گذاران موسسه خیریه دست‌یاری به دشت‌یاری جمعه شب (هشتم آذرماه ۹۸) بر اثر سانحه تصادف در منطقه پیرسهراب سیستان و بلوچستان درگذشت و امروز توسط دانشگاهیان علامه و برخی مسوولان تا خانه ابدی بدرقه شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل