جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

معرفی فرصت‌های بندر چابهار برای توسعه تجارت ایران در پرس تی وی

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/10/04 | تعداد بازید :2006
برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) شبکه پرس تی وی به بحث و گفتگو پیرامون پروژه بندر چابهار به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای ایران و منطقه می پردازد.

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، در این برنامه به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی، تکمیل این پروژه و تاثیر آن بر اقتصاد ایران، افغانستان و حتی کشورهای آسیای مرکزی مورد بررسی قرار می گیرد.

این برنامه همچنین با اشاره به تکمیل پروژه چابهار و نقش آن در بی نیازی ایران از امارات در حمل و نقل دریایی، سایر پیامدهای توسعه این پروژه از جمله کاهش رونق بندر جبل‌علی امارات و تقویت اشتغال در مناطق کمترتوسعه‌یافته‌ی جنوب شرق و شرق ایران را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

بررسی اهداف و انگیزه های هند در توسعه بندر چابهار از جمله ایجاد ارتباط بین هند و آسیای مرکزی و روسیه، نگاهی به دلایل معاف شدن بندر چابهار از تحریم ها از سوی دولت ترامپ، ارزش بندر چابهار برای افغانستان و نقش آن در کاهش هزینه های باربری افغانستان و کاهش اتلاف محصولات باغی این کشور و نگاهی به اقدامات تروریستی برای ترساندن سرمایه گذاران در بندر چابهار و ناامن جلوه دادن این منطقه از دیگر محورهای مورد بررسی در این برنامه به شمار می رود.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت ۰۰:۰۳ بامداد چهارشنبه ۴ دی ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات۰۵:۰۰، ۱۲:۰۰ و ۱۷:۰۰ و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات ۰۷:۰۰ و ۲۰:۰۰ و جمعه ساعت ۱۶:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل