جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
لاریجانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

انتقال گاز به مجتمع‌های پتروشیمی چابهار تا یک سال نیم آینده

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/10/22 | تعداد بازید :2665
رئیس مجلس گفت: طبق گفته وزیر نفت، تا یک سال نیم آینده گاز به مجتمع‌های پتروشیمی منطقه آزاد چابهار منتقل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس در حاشیه جلسه کمیته ویژه پیگیری مصوبات توسعه‌ای استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات اجرایی پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار گفت: وزیر نفت در نشست امروز پیگیری مصوبات توسعه استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد که موضوع انتقال گاز به مجتمع‌های پتروشیمی چابهار به سرعت پیگیری شده و ظرف یک سال و نیم آینده گاز به این منطقه خواهد رسید.

او چندی پیش جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با دستور کار بررسی مشکلات این استان و راه‌های توسعه آن برگزار شد، لذا لازم بود امروز در نشستی با مسئولان اجرایی این مسائل مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس مجلس تاکید کرد: منطقه آزاد چابهار را یکی از مناطق راهبردی کشور است، در نشست امروز و باحضور وزرای دولت موضوع توسعه این منطقه و تقویت زیرساخت‌های کل استان سیستان و بلوچستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی این استان یکی از محور‌های گفت‌وگو بود، در حوزه توسعه زیرساخت‌های ریلی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و اخیرا نیز حدود ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری برای اجرای طر ح راه آهن چابهار به زاهدان در نظر گرفته شده است.

او افزود: همچنین موضوع فاینانس یک میلیارد دلاری روسیه برای پروژه ریلی زاهدان به بیرجند نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: خوشبختانه در توسعه حمل و نقل ریلی استان سیستان و بلوچستان گام‌های اساسی برداشته شده است که با بهره برداری از این پروژه‌ها تحولی بزرگ در این بخش انجام خواهد شد.

لاریجانی اظهار کرد: پروژه‌های توسعه بزرگراه‌های استان سیستان بلوچستان یکی از دیگر محور‌های گفت‌گو در این نشست بود، در این بخش اعتبارات قابل توجهی در لایحه بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته شده است البته استاندار در این حوزه خواستار افزایش اعتبار بود، لذا مقرر شد به صورت مکتوب این موضوع از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود.

رئیس مجلس با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در نشست کمیته پیگیری مصوبات استان سیستان و بلوچستان گفت: موضوع توسعه راه‌های روستایی این استان هم امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد که اعتبارات این بخش در لایحه بودجه سال ۹۹ افزایش یابد تا مشکل راه‌های روستایی استان سیستان و بلوچستان مرتفع شود.

لاریجانی با اشاره به پیگیری موضوعات مربوط به اجرای پروژه‌های پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: یکی از مشکلات اجرای این پروژه‌ها بحث انتقال گاز به مجتمع‌های پتروشیمی است که وزیر نفت در نشست امروز تاکید کرد که این مسئله مورد پیگیری قرار گرفته است و ظرف یک سال نیم آینده گاز به این منطقه خواهد رسید.

وی به موضوع سرمایه گذاری در پروژه‌های پتروشیمی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: برخی بانک‌ها و همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند از این رو در نشست امروز مقرر شد این موضوع با سرعت بیشتری پیگیری شود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل