جدیرترین اخبار :
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان بر افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه مناطق آزاد تاکید کرد

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/11/28 | تعداد بازید :2297
احمدعلی موهبتی با اشاره به لزوم پرهیز از دولتی شدن صرف فعالیت ها و سرمایه گذاری ها، بر افزایش زمینه مشارکت بخش خصوصی در توسعه مناطق آزاد تاکید و خواستار باز شدن هر چه بیش تر فضا برای حضور سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران بومی در این مناطق شد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با توجه به تراکم نیرو در منطقه آزاد چابهار، به استفاده از نیروهای مازاد آن در منطقه آزاد سیستان تاکید کرد.

موهبتی به افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار و افزایش تقاضا و مطالبات فعالین اقتصادی، بر لزوم مشخص شدن معافیت های مالیاتی در مناطق و ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه گذاران و بازرگانان اشاره و خواستار تسریع در تدوین و ابلاغ دستور العمل مربوطه شد.

احمد علی‌موهبتی همچنین در دیدار با دکتر شمس معاون دفتر رئیس جمهوری با اشاره به چشم انداز و سیاست های دولت در توسعه استان، زیرساخت های حمل و نقل از جمله راه آهن، بزرگراه و فرودگاه بین المللی چابهار را اساسی ترین زیرساخت ها برای رونق و شکوفایی استان بر شمرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مصوبات اخیر مجلس در خصوص منطقه آزاد چابهار و دیگر بنادر شهرستان و طرح جامع توسعه سواحل مکران، نقش فرودگاه چابهار را در تحقق اهداف و برنامه توسعه ملی و منطقه ای کشور در سواحل جنوب، کلیدی دانست و در خصوص اولویت آن نسبت به سایر زیرساخت ها تاکید کرد.

موهبتی با اشاره به روند پیشرفت پروژه ساخت فرودگاه چابهار، افزود: با توجه به برآورد هزینه پروژه، در صورت وجود هماهنگی و هم اندیشی بین دستگاه های ذی ربط، مشکلی در تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه وجود ندارد.

معاون هماهنگی، پیگیری های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رییس جمهور نیز با تاکید بر اهمیت پروژه های استان در توسعه پایدار کشور و نیز توسعه استان، گفت: رویکرد دولت، نگاه ویژه به توسعه استان و اجرای پروژه ها طبق سیاست های تعریف شده است.

شمس با اشاره به دستور رییس جمهور در خصوص فرودگاه چابهار، گفت: مجموعه دفتر و نهاد ریاست جمهوری برای تحقق اهداف تعیین شده در منطقه و رفع موانع و بازدارندگی ها، پیگیری و تلاش های لازم را انجام و مشکلی در پیشبرد پروژه ها وجود ندارد.

معاون هماهنگی، پیگیری های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رییس جمهور، با تصریح ظرفیت های منطقه در توسعه ملی، توجه ویژه به توسعه استان را از اولویت های دولت دانست و گفت: اجرای زیرساخت های در دست اقدام، شکوفایی و توسعه توامان استان و کشور را در پی خواهد داشت و زندگی مردم استان را متحول خواهد کرد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل