جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم
استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی:

نگرشِ بخشی به پروژه فرودگاه بین المللی چابهار مغایر منافع ملی است

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/07/15 | تعداد بازید :2398
استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات پیش آمده اخیر در خصوص فرودگاه چابهار گفت: این پروژه ها در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران در دستور کار دولت و نظام است و نگرش بخشی نسبت به آن مغایر منافع و مصالح ملی است.

قالیباف از سفر به سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ احمدعلی موهبتی در این دیدار با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان در کانون توجه مسوولان بخش‌های مختلف کشور است، اظهار کرد: با توجه به اسناد بالا دستی استان از جمله مطالعات توسعه محور شرق، سند توسعه سواحل مکران و سند آمایش استان، طرح توسعه استان در مسیر مناسب قرار گرفته و از لحاظ علمی و فنی و مبتنی بر الگوی ارایه شده در اسناد مزبور پیش می رود.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های بزرگ از جمله طرح ۴۶‌هزار هکتاری شبکه آبیاری کشاورزی اراضی سیستان، توسعه بنادر استان، توسعه منطقه آزاد چابهار، راه‌آهن چابهار- زابل- مشهد، بزرگراه چابهار- زاهدان- مشهد، فرودگاه بین المللی چابهار، توسعه بازارچه ها و مرزهای رسمی، طرح های مختلف در حوزه آب و شبکه های آبرسانی، گاز و ترانزیت، ساماندهی حاشیه‌نشینی و ساخت حدود ۷۰هزار واحد مسکونی برای مردم استان، آن ها را متضمن افق روشن و اثرگذار در توسعه ملی پایدار کشور و گام شتابان در رسیدن استان به میانگین شاخص های برخورداری و رفاه توصیف کرد.

استاندار با اشاره به مشکلات پیش آمده اخیر در خصوص فرودگاه چابهار گفت: این پروژه ها در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران در دستور کار دولت و نظام است و نگرش بخشی نسبت به آن مغایر منافع و مصالح ملی است.

موهبتی گفت: تمام طرح ها و برنامه‌های توسعه در استان مستند و مبتنی بر رهنمودها و یافته ها و الگوهای ارایه شده در مطالعات و اسناد فرادستی استان از جمله سند توسعه سواحل مکران و سند آمایش استان اجرا می شود و هیچ نگرش و سلیقه بخشی و گروهی در آن راه نیافته است.

 

توجه ویژه به سیستان و بلوچستان در برنامه هفتم توسعه

رییس مجلس شورای اسلامی نیز، اقدامات انجام شده و در دست انجام را موجب تحول اساسی در این استان توصیف کرد و گفت: قطعاً در برنامه پنج‌ساله هفتم توجه جدی به این استان خواهیم داشت و سیستان و بلوچستان باید به سطح میانگین‌های توسعه‌ای کشور برسد.

محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه کار کارشناسی لازم انجام و نیازها و اولویت ها مشخص و اعلام شود تا در برنامه منظور شوند، گفت: برای شکوفایی استان و کشور باید زیرساخت های لازم توسعه در سیستان و بلوچستان فراهم شود و مجلس اهتمام لازم به این مهم دارد.

رییس قوه مقننه با اشاره به مشکلات پیش آمده اخیر در خصوص فرودگاه چابهار، گفت: همه باید به توسعه منطقه به عنوان سیاست های نظام، نگاه هم افزایی داشته باشیم و در جهت پیشبرد امور کمک کنیم.

 

چابهار؛ مهمترین معبر تجاری اقیانوس هند و آسیای مرکزی است

نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز که در این دیدار حضور داشت، با اشاره به اینکه نگرش بین المللی به چابهار به عنوان مهم‌ترین معبر تجاری حوزه اقیانوس هند و آسیای مرکزی است و باید از این ظرفیت و فرصت استثنایی بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم گفت: به پروژه‌های توسعه استان و زیرساخت های کلان نباید نگاه بخشی و دستگاهی داشته باشیم.

فدا حسین مالکی گفت: نگرش بخشی و دستگاهی، فرصت سوزی بزرگی نسبت به ظرفیت‌های توسعه فراروی کشور است.
وی با بیان اینکه امروز به توسعه سواحل مکران باید به عنوان یک برنامه کلان ملی نگریسته شود خواستار توجه بیش تر مجلس به این موضوع شد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگرش های بخشی با ایجاد تاخیردر روند توسعه، موجب می‌شود فرصت مناسب برای رقبای ایران فراهم شود.
مالکی تاکید کرد: باید با کارشناسی و همدلی موارد ابهام و اختلاف، رفع و روند توسعه را شتاب بیش تری بدهیم.
گفتنی است در این دیدار موهبتی استاندار و مالکی نماینده مردم زاهدان، مجددا از رییس مجلس شورای اسلامی برای سفر به سیستان و بلوچستان دعوت کردند و قالیباف با ابراز اشتیاق به دیدار مردم استان سیستان و بلوچستان، از سفر قریب الوقوع خود به این استان خبر داد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل