جدیرترین اخبار :
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-بنگلادش:

لزوم توجه ویژه به منطقه آزاد چابهار و سرمایه گذاری در حوزه صنعتی و کشاورزی

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/08/12 | تعداد بازید :1845
عبدالناصر درخشان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-بنگلادش در دیدار سفیر بنگلادش در تهران با اشاره به تشابه وضعیت آب و هوایی جنوب و جنوب شرق ایران با بنگلادش اظهار داشت: تشابهات شرایط آب و هوایی بنگلادش و جنوب و جنوب شرق ایران فرصت سرمایه گذاری های مشترک در حوزه کشاورزی و تولیدات کشاورزی در این منطقه را فراهم ساخته است و مناسب بوده که 2 کشور نگاه ویژه‌ ای به منطقه آزاد چابهار و سرمایه گذاری در حوزه صنعتی و کشاورزی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از خبرگزاری خانه ملت، گوسال اعظم سارکار، سفیر بنگلادش در تهران امروز (دوشنبه 12 آبان ماه) با عبدالناصر درخشان، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ بنگلادش دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالناصر درخشان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – بنگلادش در این دیدار با اشاره به پیشینه روابط و اشتراکات فرهنگی و دینی 2 کشور گفت: پیشینه مثبت در روابط ایران و بنگلادش، 2 کشور را بر توسعه روابط و مراودات ترغیب می­‌کند تا در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به تقویت و گسترش مناسبات بپردازند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت­‌های بسیاری برای سرمایه گذاری در 2 کشور وجود دارد و همچنین ارتقاء سطح مراودات در زمینه های گوناگون فراهم است که جمهوری اسلامی ایران نیز از گسترش روابط با بنگلادش حمایت و استقبال می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – بنگلادش تعاملات پارلمانی را تسهیل کننده و تقویت کننده مراودات سیاسی، اقتصادی و تجاری فی مابین دانست و گفت: مجالس از طریق مراودات میان گروه­‌های دوستی ـ پارلمانی و کمیسیون­‌های تخصصی می‌توانند زمینه گسترش تعاملات را فراهم کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – بنگلادش با اشاره به شیوع ویروس کرونا درسطح جهان تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا در جهان بیماری همگانی بوده که می‌شود میان 2 کشور همکارهایی در زمینه‌های تبادل اطلاعات پزشکی در این باره صورت بپذیرد.

در ادامه این نشست نیز گوسال اعظم ساکار، سفیر بنگلادش در تهران ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس گروه‌ دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- بنگلادش از گسترش همکاری‌های دو جانبه در سطوح سیاسی و پارلمانی استقبال کرد و گفت: ظرفیت‌های تعامل، تبادل و همکاری­­‌های 2 کشور فراوان است و بنگلادش از ارتقاء سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت و استقبال می کند.

سفیر بنگلادش در تهران شباهت آب و هوایی در جنوب و جنوب شرق ایران با بنگلادش را مزیتی برای سرمایه گذاری در ایران دانست و افزود: مزیت تشابه آب و هوایی زمینه سرمایه گذاری در منطقه جنوب و جنوب شرق ایران را برای تجار و بازرگانان بنگلادشی فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: ایجاد شرایط سرمایه گذاری دو جانبه ایران و بنگلادش با توجه به شرایط موجود نیاز به حمایت پارلمانی و تقویت تعاملات از طریق گروه های دوستی پارلمانی دارد و امیدواریم با تبادل هیأت میان گروه های دوستی ‌پارلمانی در مجالس بنگلادش و ایران این مهم اجرایی شود.

در این دیدار نیز زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- بنگلادش حضور داشت و به بیان دیدگاه­‌های خود را پرداخت.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل