جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

واحد تولیدی آریا پروفیل منطقه آزاد چابهار توانایی تأمین بخشی از پروفیل و لوله‌های گازرسانی در استان را دارد

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/08/24 | تعداد بازید :1588
بازدید محمدقاسمی، معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان و رئیس اداره صمت چابهار از واحد تولیدی آریا پروفیل منطقه آزاد چابهار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان: محمدقاسمی معاون امور بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در طی این بازدید گفت: شرکت آریا پروفیل، یکی از واحدهای تولیدی مستقر در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار بوده که درزمینهٔ تولید انواع پروفیل با مقاطع چهارگوش در ابعاد مختلف و نیز مقاطع دایره‌ای تا ۴ اینچ (جهت مصارف لوله‌کشی گاز شهری) و پروفیل باز، فعال می‌باشد.

وی میزان سرمایه‌گذاری اولیه واحد را ۲۲۰ میلیارد ریال و میزان سرمایه‌گذاری طرح توسعه تحقق‌یافته را به میزان ۳۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اشتغال مستقیم واحد در ظرفیت اسمی (۱۳۰۰۰۰ تن سالیانه - حدود ۴۰۰ تن روزانه) با حدود ۸۰ نفر می‌باشد. این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی گردیده است.

قاسمی در ادامه افزود: این واحد تولیدی توانایی تأمین قسمتی از پروفیل موردنیاز واحدهای صنفی تولیدی آهنگری استان را دارد و با توجه به پروژه‌های در دست اجرای گاز کشی شهری در سطح استان، بجای خرید لوله گاز از سایر استان‌ها، امکان تأمین لوله‌های مذکور از طریق این واحد وجود دارد و این واحد مراحل پایانی اخذ استانداردهای موردنیاز را طی می‌نمایند.

وی گفت: به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری انجام‌شده و ایجاد ارزش‌افزوده و نیز حفظ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، برطرف نمودن مشکلات این واحد دارای اهمیت می‌باشد.

قاسمی: از مهمترین مشکلات واحد تولیدی مذکور را تأمین مواد اولیه واحد (ورق سرد و گرم) به میزان ظرفیت اسمی تولید از طریق فولاد مبارکه عنوان کرد.

گفتنی است: در حال حاضر میزان سهمیه تخصیصی این واحد به‌طور ماهانه حدود ۱۰۰۰ تن ورق سرد و ورق گرم می‌باشد. و برای اینکه واحد بتواند در ظرفیت اسمی فعالیت نماید. و مصارف استانی را پاسخگو باشد، حداقل به ۷۵۰۰ تن ماهیانه ورق سرد و گرم نیاز دارد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل