جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذاران با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد چابهار

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/09/02 | تعداد بازید :2093
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، اعتماد لازم برای جذب سرمایه‌گذاران بسترسازی شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار عبدالرحیم کردی در نشست با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اعلام مطلب افزود: در حال حاضر هفتاد پرونده سرمایه‌گذاری جاری در دست اقدام دارد که در فعالیت عمرانی پروژه‌های سرمایه‌گذاران، بیش از 20 درصد رشد را شاهد هستیم.

کردی اضافه کرد: باید ارتباط بین فعالیت مجموعه‌های سوددِه با جوامع محلی برقرار شود و فعالیت‌هایشان به نفع و سود جوامع محلی باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و دولتمردان برای توسعه سواحل مکران بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌آهن، گاز و بندر در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تحولات عظیمی در این منطقه خواهیم بود.

ایشان افزود: پروژه راه‌آهن چابهار با تأخیر صدساله در حال نتیجه دادن می‌باشد و نویددهنده روند تحولات توسعه‌ای منطقه می‌باشد بااتصال راه‌آهن به شبکه ملی می‌توانیم تجارت جهانی را متحول سازیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با فراخوان دادن این مجموعه‌ها برای جذب نیروی انسانی مهار محلی، برنامه و آینده جامعی تعریف‌نشده است و نیاز است که برای توانمندسازی مردم این منطقه هر آنچه که مزیت رقابتی ایجاب می‌کند و هر آنچه که مردم در شغلشان و یا در تاریخشان داشته‌اند را باید کمک کنیم تا بیاموزند و بهتر انجام بدهند.

کُردی تصریح کرد: متأسفانه همیشه توسعه را برون‌زا دیدیم، یعنی از بیرون صنعتی را در منطقه محصور کردیم و با تخصص و دانش بیرونی فعالیت کردیم این نوع فعالیت‌ها توسعه‌ای با جوامع محلی ارتباط برقرار نخواهند کرد اما تا مادامی‌که این ارتباط برقرار نشود با توسعه ناپایداری روبرو هستیم که برای پایداری این توسعه باید منافع توسعه نیز بر سفرهای مردم جاری شود.

وی بیان کرد: توسعه همگام با جوامع محلی سند مسئولیت اجتماعی را برای سازمان منطقه آزاد چابهار تدوین کرده است که بر سه مؤلفه آموزش، بهداشت و توانمندسازی استوار می‌باشد و در هرکدام از مؤلفات طرح‌های اجرایی شروع و در دست اقدام می‌باشند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل