جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم

توسعه جوامع محلی پایه گذار توسعه پایدار در مناطق آزاد است

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/12/20 | تعداد بازید :1294
در ادامه دیدار نمایندگان با مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «معین الدین سعیدی» نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی با «حمیدرضا مومنی» دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از فرینا، نماینده مردم حوزه چابهار در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به ظرفیت های بی بدیل منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار از شرایط متفاوتی در میان سایر مناطق آزاد برخوردار است. داشتن موقعیت جغرافیایی خاص و دسترسی آسان تر به کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز، این تفاوت ها را آشکار می کند.

معین الدین سعیدی با تقدیر از عملکرد مثبت و مطلوب مدیریت منطقه آزاد چابهار افزود: خوشبختانه گروهی که هم اینک در سازمان منطقه آزاد چابهار مشغول به فعالیت هستند هم در زمینه بازشناسی ماهیت و ماموریت های اقتصادی منطقه عملکرد موفقی داشته اند و هم دارای یک نگاه اجتماعی هستند که این مسائل شایان توجه و قابل تقدیر است.

سعیدی «چابهار» را یک «گنج پنهان» نامید و در ادامه گفت: چابهار از ظرفیت های عظیم و وسیعی برخوردار است که اگر به درستی از آن استفاده شود بخشی از مسائل اقتصاد منطقه ای و ملی را برطرف خواهد کرد.

نائب رییس دوم فراکسیون مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ماموریت مناطق آزاد، یک ماموریت اقتصادی با نگاه اقتصادی است ولی باید به مباحث اجتماعی نیز در کنار دیگر موضوعات توجه شود.

سعیدی افزود: در فراکسیون مناطق آزاد در مجلس تلاش خواهیم کرد تا نگرش ها و ذهنیتی که نسبت به ماهیت های مناطق آزاد وجود دارد را اصلاح کنیم تا فعالیت این مناطق روند بهتری به خود بگیرد.

** رفع موانع و مشکلات قانونی در مناطق آزاد نیازمند فهم مشترک بین دستگاهی است

در ادامه این نشست مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ماهیت مناطق آزاد را ماهیتی فرابخشی دانست و گفت: اگر معتقدیم مناطق آزاد می تواند به جایگاه اولیه خود بازگردد، می بایست با توجه به اهداف و سازوکاری که در قانون برای آن تعریف شده چالش ها را برطرف و ساختار را اصلاح نماییم.

حمیدرضا مومنی بر تقدم زیرساخت بر توسعه تاکید کرد و افزود: با منابع ناپایدار نمی توان کار توسعه ای انجام داد بلکه باید بستر و زیرساخت آن فراهم شود.

مومنی اظهار داشت: برای رسیدن به موفقیت نیازمند داشتن زبان و فهم مشترک با هر دیدگاه سیاسی هستیم؛ توسعه، از مجاری جوامع محلی می گذرد، اگر با همکاری و تعامل دو سویه دبیرخانه شورایعالی و مجلس شورای اسلامی، برنامه هفتم را با رویکرد جدیدی شروع کنیم، قطعاً نتایج مثبت آن را خواهیم دید.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل