جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

گردشگری مجازی ایام کرونا در سیستان و بلوچستان

گردشگری | تاریخ خبر : 0/01/03 | تعداد بازید :5146
همزمانی شیوع ویروس کرونا و ایام نوروز باستانی فرصت بازدید حضوری گردشگران از ظرفیت‌های بی‌بدیل سیستان و بلوچستان را کاهش داده اما می‌توان زیبایی‌های این استان را بوسیله فضای مجازی دیدن کرد.

نوروز فصل طراوت، شکفتن و تازه شدن هوای طبیعت همواره برای ما مردم خوش ذوق ایران نوایی از نو شدن از طریق دید و بازدید، رفت و آمد و سفر به همراه داشته که این رسم های زیبا سبب می شود غبار غم از چهره زندگی زدوده شود و شروعی نو و پر شور را به ارمغان بیاورد.

سفر در ایام نوروز یکی از برنامه‌ریزی‌های اصلی خانواده‌های ایرانی است که هر سال با شروع این ایام رونق گردشگری را در سراسر کشور زیبا و جذابمان به همراه داشته است، در این میان سیستان و بلوچستان به واسطه در اختیار داشتن ظرفیت های گسترده، زیبا و بکر خود در زمینه گردشگری همواره مورد توجه مسافران بوده است و هر سال تعداد بسیار زیادی گردشگر را در ایام نوروز به خود جذب کرده است.

با این وجود اینک دومین بهاری است که در کنار تمام ظرفیت های گردشگری موجود در این استان، به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی سفرهای نوروزی بسیار رنگ باخته و مردم سعی می کنند تا از رفت و آمد های غیر ضروری خودداری کنند اما هنوز هم می توان برای تازه شدن حال و هوایمان در ایام نوروزی بصورت مجازی دستی بر گنجینه مناظر دیدنی،مکان های تاریخی و مناطق گردشگری استان سیستان و بلوچستان برد و روح خود را از طریق دیدن و خواندن در صفحات وب در این زمینه تازه کرد، بنابراین در این گزارش سعی شده تا با معرفی جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان زمینه برای شناختن این ظرفیت‌ها مهیا شود و نیز این امر می تواند سبب تصمیم گیری و برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی و تعطیلات آینده و دوران پس از کرونا باشد.

 

چابهار بهشت اقیانوسی ایران

شهرستان های چابهار و کنارک در جنوبی ترین نقطه سیستان و بلوچستان واقع شده اند و به دلیل جاذبه های گردشگری، دریایی زیبا و آب و هوایی مطبوع می توانند سالانه هزاران گردشگر و بیننده را به خود جذب کنند.

چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران اسلامی محسوب می شود که این امر در اولین گام آب و هوایی بی نظیر را به این شهرستان داده است و در ایام نوروز و زمستان بهترین هوا را دارد.

منطقه آزاد چابهار با گستره زیاد در این شهرستان یکی از جاذبه های اصلی آن محسوب می شود که موجب شده فعالیت های اقتصادی زیادی پیرامون آن شکل گیرد.

از جاذبه های طبیعی آن نیز می توان به تالاب سرخگون لیپار در ۱۵ کیلومتری چابهار اشاره کرد که به دلیل خاک خاص بستر آن، آب صورتی رنگ دیده می شود و نمایی بسیار زیبا به منطقه اطراف خود بخشیده است.

در ناحیه ساحلی خلیج گواتر و در نزدیکی محلی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان می ریزد، جنگلی از گونه های حرا وجود دارد که از درختچه های حرا پوشیده شده است.

رودخانه باهوکلات در ۹۰ کیلومتری شرق چابهار به خلیج گواتر دریای عمان سرازیر می شود، این رودخانه از لحاظ مختلف بویژه وجود تمساح نادر پوزه کوتاه ایرانی در آن از نظر گردشگری اهمیت ویژه ای دارد.

کوه های بدبوم یا مریخی که به آنها مینیاتوری نیز گفته می شود یکی از مناظری است که به موازات ساحل از منطقه کچو تا خلیج گواتر کشیده شده اند و از پدیده های ژئو مورفولوژی این ناحیه هستند.

خلیج چابهار جلوه ای زیبا از طلوع و غروب خورشید در دریا ایجاد می کند، در کناره های دریای عمان و در قسمت جنوبی شهرستان چابهار صخره های بزرگی بر اثر پیشروی آب دریا و فرسایش سنگ های رسوبی بوجود آمده که چشم انداز زیبایی را خلق کرده است.

بندر چابهار با بندر میامی در شبه جزیره فلوریدا آمریکا هم عرض و شرایط آب و هوایی آن نیز با بندر میامی کاملا یکسان است.

همچنین انواع تفریحات آبی که در سایر مناطق کشور با قیمت بسیار گران عرضه می شود را می توان در سواحل چابهار به بهای ناچیزی در اختیار گرفت و از اقامت در این منطقه نهایت لذت را برد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل