جدیرترین اخبار :
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار؛

پنج طرح اقتصادی، زیرساختی و فرهنگی در چابهار افتتاح می‌شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/04/15 | تعداد بازید :1596
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امروز (سه‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰) پنج طرح توسعه‌ای در حوزه‌های اقتصادی، زیرساختی و فرهنگی با اعتبار یکهزار و ۹۳۰ میلیارد ریال از طریق ویدئوکنفرانس با دستور رئیس جمهوری در منطقه آزاد چابهار افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار عبدالرحیم کُردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آیین بهره‌برداری از طرح‌های مرحله ششم منطقه آزاد چابهار با دستور رئیس جمهوری اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای بیش از ۱۶۳ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: نخستین طرح مربوط به بهره‌برداری از فاز سوم کارخانه آریاپروفیل، خط تولید و تست لوله‌های گاز است.‌ این طرح با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار به افتتاح یک هتل سه ستاره با نام "هتل‌گیلان" اشاره کرد و گفت: این هتل با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث شده است.

وی به طرح آماده سازی زمین‌های یازده هکتاری منطقه آزاد چابهار در راستای ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت مشارکتی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد چابهار با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

کُردی به افتتاح طرح‌های فرهنگی در راستای تحقق مسوولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: این طرح شامل احداث مدرسه، زمین‌های چمن و خانه‌های امید روستایی بوده که به صورت مشارکتی با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: همچنین یک واحد بازیافت فلزات نیز توسط بخش خصوصی اجرایی شده و فردا به بهره‌برداری می‌رسد. اجرای این طرح ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه دربر داشته است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل