جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
رئیس جامعه حرفه‌ای هتل داران ایران؛

منطقه آزاد چابهار ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد

گردشگری | تاریخ خبر : 0/08/22 | تعداد بازید :1888
رئیس جامعه حرفه‌ای هتل داران ایران گفت : منطقه آزاد چابهار ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد.

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار "جمشیدحمزه زاده" که در گردهمایی هم اندیشی فعالین گردشگری چابهار سخن می گفت با اشاره به مطلب بالا افزود: فعالین عرصه صنعت گردشگری چابهار زحمات بسیار خوبی کشیده اند و زحمات آنان قابل تقدیر است.

حمززاده اضافه کرد: چابهار می تواند یک مقصد گردشگری برای گردشگران از اقصی نقاط کشور وگردشگران خارجی باشد.

معاون فرهنگی ، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه سواحل بسیار زیبای مکران و چابهار به عنوان پایتخت دریایی کشور همه ساله پذیرای توریست ها و گردشگران هستند ، گفت : در همین راستا اقدامات موثری را فعالین اقتصادی در طول سالها و به خصوص در دوران اپیدمی کوید ۱۹ انجام داده اند.

طاهره شهرکی افزود : ما در منطقه آزاد چابهار ۱۷ هتل با ۲۰۰۰ تخت داریم که کار استاندارد سازی آنها آغاز و همچنین در حوزه محتوایی اقدامات موثری انجام شده است.

شهرکی اضافه کرد: برندینگ در گردشگری ایران و منطقه آزاد چابهار در جنوب سيستان‌ و بلوچستان را با استاندارد سازی گردشگری خوراک که از ظرفیت های گردشگری این منطقه است را انجام می دهیم.

وی اظهار داشت : همچنین دوره های آموزشی مختلفی برای فعالین این حوزه با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر صورت دادیم تا بتوانند خدمات پذیرایی استانداردی را به مسافران و گردشگرانی که در منطقه حضور دارند انجام بدهند.

ایشان گفت : بخش خصوصی حضور چشمگیر و فعالی در چابهار دارد و حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی درمنطقه آزاد چابهار صورت پذیرفته و در دست اقدام است.

وی افزود : سازمان منطقه آزاد چابهار نیز ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه درسال۱۴۰۰ دردست اقدام دارد.

شهر با اعلام اینکه برای توسعه صنعت گردشگری زیرساخت نیاز داریم و استان سيستان‌ و بلوچستان و منطقه چابهار دورترین مرکز مسافر پذیر و گردشگر پذیر است به همین دلیل هزینه های رفت و آمد گردشگران بسیار بالا خواهد شد،گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار تدابیری را دربحث ارائه مشوق های سرمایه گذاری و سفر تدبیرکرده که به زودی با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی وبخش خصوصی خط کشتیرانی دریایی چابهار راه اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت : با احداث فرودگاه چابهار و شهر فرودگاهی چابهار ما شاهد برقراری پروازی جدید به مقاصد کشورهای خارجی خواهیم شد.

وی بیان کرد : سازمان در بحث توسعه زیرساخت های جاده ای همکاری هایی با وزارت راه و شهرسازی داشته که کار دوبانده کردن محور مو اصلاتی چابهار به کنارک و همچنین ساحل شرقی دریا دردست احداث است.

شایان ذکر است مراسم گردهم آئی و هم اندیشی با هدف بررسی مشکلات فعالین حوزه گردشگری چابهار به خصوص در پسا کرونا با حضور رئیس جامعه حرفه ای هتل داران کشور و همه فعالین مراکز اقامتی و بومگردی و دفاتر خدمات مسافرتی آژانس دارها انجمن ها و تور لیدرهای محلی و همچنین سفره خانه دارها همراه با تجلیل از فعالین توسط سازمان منطقه آزادچابهار برگزار گردید.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل