جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم

جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی در منطقه آزاد چابهار تشکیل می‌شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/09/13 | تعداد بازید :1649
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی با هدف ایجاد اشتغال و ارتقای جایگاه صنایع دستی در منطقه آزاد چابهار تشکیل می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا طاهره شهرکی افزود: تشکیل جامعه تخصصی فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با هدف ایجاد اشتغال و همچنین کمک به ارتقای جایگاه صنایع‌دستی با استناد به قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب بهمن‌ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی گفت: جامعه تخصصی فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌عنوان مجموعه‌ای غیردولتی و نمایانگر توانمندی‌های بخش خصوصی، متشکل از بهترین افراد دارای سوابق مورد تایید، ضمن تعامل با بخش‌های دولتی مرتبط در ایجاد زیرساخت‌ها، زمینه‌سازی و همکاری و مشورت در زمینه سیاست‌گذاری، در منطقه آزاد چابهار در حال تاسیس و راه‌اندازی است.

به گفته شهرکی، تاکنون هیات موسس این جامعه با حضور پنج نفر از فعالان صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی منطقه آزاد چابهار شکل‌گرفته و اساسنامه آن نیز در حال تدوین است و به زودی "مجمع عمومی" برای انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسان با حضور فعالان این حوزه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار بیان کرد: مخاطب اصلی این جامعه تخصصی، هنرمندان هنرهای سنتی، صنعتگران صنایع‌دستی ، تامین کنندگان مواد اولیه و ابزار آلات کارگاهی، تولیدکنندگان، فروشندگان و بازرگانان صنایع‌دستی هستند.

او افزود:  کمک و برنامه‌ریزی در راستای توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و ارتقای جایگاه آن در سطح ملی و بین‌المللی، کمک به افزایش سهم صنایع دستی در تولید ناخالص داخلی کشور و دستیابی به شناخت جامع از گستره جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی ایران در بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی، همکاری برای سهم‌گیری مناسب و منطقی صنایع دستی در نظام اقتصادی و اشتغال و کارآفرینی ازجمله ماموریت‌های این جامعه است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار ادامه داد: تمامی موارد ذکر شده، با تاکید بر کاهش محرومیت و بهبودبخشی معیشت ساکنان مناطق محروم با ترویج کسب و کارهای صنایع دستی براساس آیین‌نامه مصوب و اساسنامه ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور  از اهداف اصلی ایجاد جامعه تخصصی هنرمندان، صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی در منطقه آزاد چابهار است.

 شهرکی گفت: امیدواریم از طریق ایجاد این جامعه تخصصی در منطقه آزاد چابهار، بیش از پیش شاهد پیشرفت و توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سواحل مکُران باشیم.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی این منطقه فعالیت می‌کنند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل