جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

۳۰ دی‌ماه مهم‌ترین رویداد لجستیکی سال در چابهار برگزار می‌شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/10/18 | تعداد بازید :1443
مهم‌ترین رویداد مرتبط با حوزه حمل و نقلِ ترکیبی سال ۱۴۰۰ تحت عنوان "همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار" با حضور اعضای کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل وزارت امور خارجه از ۳۰ دی‌ماه به مدت سه روز در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که معرفی و متمرکز کردن دیدگاه‌ها درخصوص بهره‌گیری از موقعیت جغرافیایی ویژه و جایگاه خاص سواحل مکُران خصوصا چابهار که به عنوان پایتخت دریایی ایران شناخته می‌شود و همچنین اینکه کانون دیگری برای حمل و نقل، لجستیک و تجارت در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای، فرا منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌رود، با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری‌های شانگ‌های، ورود با حق رای چابهار به سازمان مناطق آزاد جهان و نقش کلیدی کشورمان در کریدور شمال جنوب و ارتباط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند نقشی فعال در توسعه محور شرق داشته باشد.

« ارتباط لجستیکی چابهار با سایر نقاط کشور یک رویای ۲۰۰ ساله است »

محدثه رحمانی مجری برگزاری همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار در خصوص اهداف برگزاری این رویداد اظهار داشت: رویداد تخصصی لجستیک با هدف برون‌رفت از چالش‌های لجستیکی چابهار به عنوان پایتخت دریایی کشور با حضور شرکت‌های مختلف در منطقه آزاد چابهار همراه خواهد بود.

به گفته وی، حضور بیش از ۲۰ غرفه از هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ حمل و نقل ترکیبی کشور در این رویداد مهم پیش‌بینی شده است.

در همین راستا "مهدی صفری" معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر استراتژیک بودن بندر چابهار و توجه ویژه کشورهای منطقه به این بندر در حوزه‌ حمل‌ و نقل و به‌ویژه ترانزیت کالا تصریح کرد: همزمان با همایش لجستیک چابهار، یکی از نشست‌های کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل و ترانزیت در بخش جانبی این همایش و در چابهار برگزار و طی آن به بحث و تبادل نظر پیرامون توسعه ظرفیت‌های عملیاتی چابهار پرداخته می‌شود.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به راه‌حل‌های عملی از کارگروه ملی و دیپلماسی حمل‌ و نقل وزارت امور خارجه نیز دعوت کرده‌ایم تا در کنار معاونان وزارت‌خانه علاوه بر حضور در همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار در نشستی راه‌کارهای عملی در مورد نقش لجستیکی چابهار در منطقه را مورد ارزیابی قرار دهند.

چابهار که عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران را به خود اختصاص داده و به آب‌های آزاد بین‌المللی متصل است طی چند سال اخیر به دیاری ارزشمند برای ایران و سایر کشورهای منطقه تبدیل شده است چراکه با موقعیت راهبردی خود می‌تواند برخی کشورهای همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دیگر نقاط دنیا ارتباط دهد. «این ارتباط، از طریق شبکه لجستیکی به صورت زمینی و ترانزیت و خطوط ریلی، دریایی، هوایی و دریایی برقرار می‌شود» / ایرنا

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل