جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم

قدردانی رایزن فرهنگی سفارت هند از عوامل فیلم سینمایی «لیپار»

اخبار سازمان | تاریخ خبر : 0/10/24 | تعداد بازید :1361
فیلم سینمایی لیپار به کارگردانی «حسین ریگی» در پردیس سینمایی صبا اکران شد و مورد تقدیر رایزن فرهنگی سفارت هند در ایران قرار گرفت.

به گزارش بنیاد سینمایی فارابی، اکران خصوصی فیلم سینمایی لیپار به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی سعید خانی که با همکاری انجمن دوستی ایران و هند، خانه فیلم و بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است، چهارشنبه گذشته (۲۲ دی‌ماه) ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با همراهی «راویندرسینگ» رئیس مرکز فرهنگی سفارت هند و سایر دیپلمات‌های سفارت، تعدادی از روسای انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها، عوامل فیلم، اهالی سینما و هنرمندان در پردیس سینمایی صبا برگزار شد.

پس از اکران این فیلم، مسیح میرحسینی بازیگر و رئیس کمیته فرهنگی انجمن دوستی ایران و هند بر روی صحنه رفت و از راویندرسینگ رایزن فرهنگی سفارت و رئیس خانه فرهنگ هند، رضا سیدان رئیس انجمن دوستی ایران و هند و حسین ریگی کارگردان فیلم دعوت کرد تا صحبتی کوتاه داشته باشند.

قدردانی رایزن فرهنگی سفارت هند از عوامل فیلم سینمایی «لیپار»

حسین ریگی کارگردان فیلم روی صحنه حاضر شد و خطاب به حاضران گفت: خیلی خوشحالم که می‌بینم سالن پر شده است و از دیدن فیلم استقبال کرده‌اید. این فیلم به نوعی نخستین فیلمی است که در سیستان و بلوچستان به‌عنوان یک فیلمساز بومی در عرصه سینمای حرفه‌ای ساخته شده است.

او افزود: البته ما در استان سیستان و بلوچستان تهیه‌کننده و فیلمساز فیلم‌ کوتاه و مستند زیادی داریم که تعدادی از آنان اینجا حضور دارند و از حضورشان تشکر می‌کنم.

ریگی در پایان گفت: از سعید خانی تهیه‌کننده «لیپار» و همه عوامل این فیلم نیز قدردانی می‌کنم که برای ساخت این فیلم بسیار زحمت کشیدند.

راویندرسینگ رئیس خانه فرهنگ سفارت هند نیز در ادامه گفت: از کارگردان، تهیه کننده و کلیه عوامل «لیپار» برای ساخت این فیلم بسیار خوب، تشکر می‌کنم، از دیدن فیلم بسیار لذت بردم و خوشحالم که امروز اینجا حضور دارم.

وی افزود: باعث خوشحالی است که می‌بینم تا این حد مردم ایران به فرهنگ و سینمای هند علاقمند هستند. هیجان و واکنش مخاطبان نسبت به بخش‌هایی از فیلم که مربوط به سینمای هند بود برایم جالب بود و با این امر بیشتر متوجه شدم که سینمای بالیوود از نظر بین‌المللی در ایران و در عرصه بین‌الملل علاقمندان زیادی دارد.

راویندرسنگ ابراز امیدواری کرد که بتوانیم کارهای فرهنگی مشترکی با ایران داشته باشیم و از این بابت نیز استقبال می‌کنیم.

رئیس انجمن دوستی ایران و هند، ضمن قدردانی از کارگردان ‌و عوامل فیلم «لیپار» گفت: از دیدن فیلم بسیار لذت بردم، به خوبی روابط دو ملت و تاثیر آن در نزدیکی فرهنگی و رابطه دوستانه بین دو ملت در این فیلم مشهود بود.

وی بیان‌داشت: هند کشوری وسیع و پرجمعیت با فرهنگی غنی است، ما در انجمن دوستی ایران و ‌هند در تلاشیم تا با کارهای مشترک فرهنگی بین دو ملت ایران ‌و هند به رابطه دوستانه تعمق بخشیم.

مسیح میرحسینی رئیس کمیته فرهنگی انجمن دوستی ایران و ‌هند گفت: فیلم لیپار جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره بین‌المللی کودک را دریافت کرده است ‌و نامزد بهترین فیلمنامه، کاندید بهترین فیلم، بهترین دستاورد هنری و تقدیر به عنوان نگاهی دیگر به استان سیستان و بلوچستان نیز شده است و ما نیز هم اکنون از طرف انجمن دوستی ایران و ‌هند تقدیرنامه‌ای تهیه کرده‌ایم و به کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اهداء می‌کنیم.

رضا سیدان و راویندرسینگ لوح تقدیر عوامل فیلم لیپار را اهداء کردند و مخاطبان برای حضور در عکس یادگاری با عوامل فیلم به روی صحنه رفتند.

در این برنامه مهمانانی از سفارت هند، علاقمندان به سینما و فرهنگ هند، هندی‌های مقیم ایران و مهمانانی از سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند.

فیلم سینمایی لیپار با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، استانداری سیستان و بلوچستان، سازمان منطقه آزاد چابهار، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تولید شده است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل