جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
همزمان با روز درختکاری؛

بیش از ۲ هزار درخت، درختچه و نهال در چابهار کاشته شد

اخبار سازمان | تاریخ خبر : 0/12/15 | تعداد بازید :1721
 ۲ هزار و ۳۱۰ درخت، ترختچه و نهال همزمان با روز درختکاری با حضور مسوول اداره منطقه آزاد چابهار، مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت، معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران چابهار غرس شد.

نصرالله ابراهیمی مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار روز یکشنبه در آیین روز درختکاری که در پارک حافظ این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، میلاد با سعادت امام حسین (ع) روز پاسدار و روز جانباز اظهار داشت: توسعه فضای سبز در کشور و خصوصا چابهار و حوزه سواحل مکران در جنوب سیستان و بلوچستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در چابهار با کمبود آب شیرین مواجه هستیم اضافه کرد: ۲۰ درصد طرح جامع ۸۲ هزار هکتاری منطقه آزاد چابهار به ایجاد فضای سبز اختصاص داده شده است و یکی از زیرساخت‌های اصلی برای افزایش فضای سبز و جنگل‌کاری در منطقه چابهار، آبِ شیرین است که باید تامین شود تا به شاخص مطلوبی در این حوزه دست یابیم.

به گفته ابراهیمی، در حوزه آب‌شیرین‌کن‌ها امیدواریم با استحصال ۵۶۰ هزار لیتر آب در روز حدود ۱۴۰ هزار متر مکعب آب شیرین تولید و نیاز ۴۲ هزار متر مکعبی آب چابهار برطرف شود.

وی با بیان اینکه در پارک لیپار منطقه آزاد چابهار ۳۵ هکتار فضای سبز درنظر گرفته شده است، ادامه داد: مابقی آبی که شیرین می‌شود را نیز در بحث افزایش سرانه فضای سبز و سایر حوزه‌ها استفاده خواهیم کرد و امیدواریم تاسیسات ذکر شده، هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهدای گُل و گیاه از مرکز تولیدات گیاهی تیس اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون سه هزار اصله درخت، درختچه از نهال‌های تولیدی مرکز تیس به ادارات، موسسات و شرکت‌ها اهدا شده است.

وی گفت: همچنین در اسفندماه سال جاری ۲۰ هزار گُل و گیاه فصلی برای بهبود فضای سبز به شهرداری چابهار اهدا شده است.ایرنا

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل