جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
رییس جامعه هتل‌داران و اماکن اقامتی

نظارت بر هتل‌ها و مراکز اقامتی چابهار افزایش یافت

گردشگری | تاریخ خبر : 0/12/22 | تعداد بازید :1660
رییس جامعه هتل‌داران و اماکن اقامتی منطقه آزاد چابهار با اشاره به طرح افزایش نظارت بر هتل‌ها و مراکز اقامتی گفت: هتل‌داران با رعایت نرخ نامه‌های مصوب، زمینه جذب گردشگران به این منطقه را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا،بهروز شهنوازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جامعه هتل داران چابهار امسال در فهرست جامعه هتل‌داران کشور به ثبت رسیده است اظهار داشت: نرخ نامه‌های مصوب کشوری، صادر شده و در اختیار همه هتل‌داران و اماکن اقامتی قرار داده شده است، این نرخ‌نامه‌ها باید در بخش پذیرش هتل‌ها به گونه‌ای نصب شود تا میهمانان بتوانند به راحتی قیمت‌ها را مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به درک بالای هتل داران و صاحبان اماکن اقامتی انتظار داریم در ایام نوروز به گونه‌ای رفتار شود که مسافران و خانواده‌های آنها ترغیب شوند سال‌های بعد نیز به چابهار سفر کنند، چرا که جذب گردشگران همواره یکی از اولویت‌های مهم توسعه صنعت گردشگری هر منطقه‌ای به شمار می‌رود.

شهنوازی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها بیش از نرخ‌نامه، تخلف است گفت: تیم‌های نظارت و بازرسی به صورت محسوس و نامحسوس از همه هتل‌ها و اماکن اقامتی بازدید می‌کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، طبق قانون نسبت به پلمب واحد متخلف اقدام خواهد شد.

رییس جامعه هتل‌داران منطقه آزاد چابهار بیان داشت: از گردشگران و میهمانان منطقه آزاد چابهار نیز تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مورد را از طریق تماس با شماره « ۰۵۴۳۵۳۱۲۱۵۵ » مراجع نظارتی اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در منطقه آزاد چابهار تعداد ۱۸ هتل و مرکز اقامتی وجود دارد گفت: همچنین ۱۲ مرکز بوم‌گردی در محور ساحلی دَرَک تا گواتر آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.

به گفته شهنوازی؛ همچنین هشت سفره‌خانه سنتی، هفت کمپ گردشگری، ۱۲ دفتر خدمات مسافرتی، ۲۷ شرکت گردشگری، پنج پارکینگ خودرویی، ۹ مرکز گردشگری ساحلی، ۱۳ فروشگاه صنایع دستی و ۱۵ کارگاه تولید صنایع دستی در منطقه آزاد چابهار وجود دارد.

وی تصریح کرد: ۳۴ اثر تاریخی و طبیعی در این منطقه وجود دارد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل