جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار؛

اشتغالزایی و مهارت‌آموزی زندانیان چابهار قابل تعمیم به تمامی مناطق کشور است

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/03/09 | تعداد بازید :1723
مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه اشتغالزایی و مهارت‌آموزی زندانیان چابهار قابل تعمیم به تمامی مناطق کشور است گفت: هدف از راه‌اندازی مرکز این است که زندانیان، مهارت‌های لازم را فرا گرفته و با داشتن یک شغل مناسب وارد جامعه شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا، نصرالله ابراهیمی روز دوشنبه در آیین افتتاح مرکز مهارت‌آموزی و توانمندسازی ندامتگاه چابهار که با حضور مهدی حسین‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در زندان چابهار برگزار شد اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح مرکز حرفه‌آموزی، مهارت‌آموزی و توانمندسازی زندانیان ندامتگاه چابهار با مشارکت منطقه سازمان منطقه آزاد چابهار هستیم.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی در حوزه سنگ‌های قیمتی و فراوری آن‌ها، تراشکاری، مکانیکی، سوزندوزی، پارچه بافی و سایر کارگاه‌هایی که به صورت هنری خوشنویسی و نقاشی اراه‌اندازی شده است و در این کارگاه‌ها زندانیان جرایم عمدی و غیرعمدی آموزش می‌بیند و محصولات مختلفی تولید می‌کنند.

ابراهیمی افزود: این مرکز، الگویی برای سایر مناطق کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: سیاست‌های کلی قوه قضاییه و همینطور دولت در اجرای قوانین مقررات جرم‌زدایی و همچنین اشتغالزایی و کارآفرینی زندانیان در دستور کار است.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار بیان داشت: هم‌اینک شاهد بیش از ۹۰۰ زندانی در ندامتگاه چابهار هستیم که همه این افراد به صورت استعدادیابی شناسایی می‌شوند، در کارگاه‌های آموزشی دوره می‌بینند و مشغول به کار می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این راستا به پیکره‌های صنعتی منطقه آزاد چابهار هم فراخوان داده شده است و خوشبختانه از این برنامه استقبال کردند که برخی از منتاژهای کاری خودشان را در زنجیره تولید از زندانیانی استفاده کنند که مهارت لازم را دیده‌اند و طبق قانون کار، به آنها حقوق پرداخت می‌کنند.

 ابراهیمی ادامه داد: زندانیانی که به هر دلیلی مرتکب جرمی شدند و بر اساس قانون در حال گذراندن دوره جرم‌زدایی‌شان هستند برای تامین معیشت درآمد خانواده‌شان از این مرکز بهره‌مند می‌شوند، آن‌ها درواقع باز اجتماعی و اصلاح  می‌شوند و بعد از اینکه دوره‌شان محکومیتشان تمام شد به جامعه برمی‌گردند که این یکی از ارزش‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران برای بازاجتماعی شدن زندانیان است.

وی افزود: خیرانی که در آزادسازی زندانیان نقش دارند و کمک می‌کنند، می‌توانند در توامندسازی و اشتغال آفرینی زندانیان الگو باشند تا آنها در آینده با داشتن یک شغل پایدار به جامعه برگردند.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این اتفاق، یک رویکرد فرهنگی ارزشمندی بوده که جزو پیوست اجتماعی مناطق آزاد است که تمامی حوزه‌های مسوولیت‌های اجتماعی را در حوزه فرهنگی دنبال می‌کند و به صورت رسمی از طریق مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد ابلاغ شده و معاونت اجتماعی دبیرخانه و در کنار آن، معاونت اجتماعی ما در منطقه آزاد چابهار دنبال می‌کنند.

ابراهیمی اظهار داشت: امیدواریم با این رویکرد، این الگو را در سایر بخش‌های اداری، اجتماعی و نهادهای عمومی توسعه دهیم، با این روش خیلی از کسانی که به هر دلیلی گرفتار هستند یا شغل ندارند می‌توانند با تفاهمنامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای امضا شده است، اشتغال آفرینی و مهارت آموزی را به دنبال داشته باشد.

نخستین ندامتگاه اشتغال‌محور در بین مناطق آزاد کشور با حضور مجید معلم‌زاده انصاری دادستان چابهار، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کُنارک، زرآباد، دشتیاری، قصرقند، راسک و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی، طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسوولان در ندامتگاه چابهار راه‌اندازی شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل