جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

سفر جاشوا گاتیمو آگوتا سفیر جمهوری کنیا در ایران به چابهار

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/05/05 | تعداد بازید :1163
در برنامه‌ایی سه روزه سفیر کنیا به چابهار سفر کرد. بازدید از ظرفیت‌های بندری، نشست با مسئولان سازمان منطقه آزاد، بازدید از مراکز تولیدی و تجاری از اهم برنامه‌های وی در این سفر بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، جاشوا گاتیمو آگوتا سفیر کنیا گفت: با در نظر داشتن این نکته که اولین سفرم به چابهار می‌باشد، قرابت قومی مردمان بلوچ این منطقه، آداب و رسوم نزدیک با مردمان مومباسا در کنیا، شرایط آب و هوایی مشابه و وجود شرکت‌های بسته‌بندی چای کنیا در منطقه آزاد چابهار باعث شد که در سفر سه روزه به این شهر تجاری و ترانزیتی هیچگونه احساس غربت نداشته باشم.

وی در ادامه با اشاره به مراکز بسته‌بندی چای کنیا در چابهار و لاهیجان و همچنین وجود محله شیرازی‌ها و بلوچ‌ها در کنیا نشان از ارتباطی عمیق فرهنگی، اقتصادی و همزیستی مسالمت آمیز تاریخی مردمان دو کشور ایران و کنیا می باشد.

آگوتا همچنین افزود ما هم با هدف بررسی و ارتقاء روابط تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور به منطقه آزاد چابهار سفر کرده ایم تا موجبات تسهیل حضور آنان را بیش از پیش فراهم نماییم.

سفیر کنیا در این نشست خواستار حمایت منطقه آزاد چابهار برای تسریع حضور فعالان اقتصادی و تبیین پروسه سرمایه‌گذاری بود.

وی گفت به زودی نمایندگان تعدادی از شرکت‌های تجاری کنیا در خصوص چگونگی ثبت شرکت و آغاز فعالیت سرمایه‌گذاری راهی این منطقه خواهند شد.

سفیر جمهوری کنیا اظهار داشت علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی، سفرهای تفریحی و فرهنگی برای دو کشور نیز مثمر ثمر خواهد بود.

در خصوص مزیت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در منطقه توضیحات لازم توسط محمد میری عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی ارایه و به سوالات این هیأت پاسخ داده شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل