جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
ابراهیمی در آیین تجلیل از خبرنگاران

خبرنگاران امانتداران خون شهدا و نظام هستند

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/06/01 | تعداد بازید :661
نصراله ابراهیمی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و همچنین روز جهانی عکاسی در جمع صمیمانه‌ای از خبرنگاران، عکاسان و فعالین رسانه‌ای تجلیل کرد.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار در آیینی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و روز جهانی عکاسی که امیرمقدم عضو هیات مدیره، سرپرست حوزه مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حضور داشتند از فعالین رسانه و خبرنگاران شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری تقدیر و تجلیل کرد.

ابراهیمی با بیان این که بسیاری از زحمات مسئولین و خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده شما خبرنگاران عزیز بوده است گفت: در یک جمع‌بندی می‌توان در خصوص یک خبرنگار و ویژگی یک خبرنگار خوب در نظام مقدس گفت: امانتداری صالح، صادق و وفادار نظام مقدس و خون پاک و مطهر شهدای انقلاب اسلامی هستند.

وی در ادامه گفت: خبرنگاران در طول انقلاب اسلامی خدمات شایانی به نظام داشته و دارند و در رسانه‌های جمعی با حضور خود می‌توانند با ایجاد وفاق ملی و تقویت صلح جهانی مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت ایفای نقش کنند.

وی با اهمیت دانستن خبرنگار متعهد در نظام اسلامی گفت: رکن و اصل یک خبرنگار در نظام اسلامی بایستی مبتنی بر تکلیف گرایی، وظیفه مندی و قانونمندی باشد. پس شفافیت در عرصه خبر به طرز صحیح و حقیقی منتج به حل مشکلات بسیاری خواهد گردید.

ابراهیمی اطمینان بخشی و اعتمادسازی در بین مردم و ایجاد امید و امیدواری برای خدمتگزاری توسط مسئولین را از وظایف خبرنگاران عنوان کرد و ادامه داد: حضور و فعالیت‌های شما در چارچوب رضای خدا، مردم و کمک به مسئولین در کنار مردم بسیاری از مشکلات را می‌تواند رفع نماید.

ابراهیمی در خصوص جایگاه و جغرافیای سیاسی و فرهنگی چابهار گفت: بر همگان عیان و مبرهن است که چابهار دارای جایگاه منحصر بفردی می‌باشد که می‌تواند در تولید ناخالص کشور ایفای نقش کند و به عنوان تنها بندر اقیانوسی ظرفیت تحول تجارت در آسیای جنوبی و مرکزی را نیز داراست. مسیر‌های تجاری زمینی مرتبط با بندر، دسترسی بیشتر به بازار‌های آسیای مرکزی را تسهیل خواهد کرد.

بندر چابهار وسیله‌ای برای ارتباط نه تنها با آسیای مرکزی، بلکه با هند و چین است. واضح است که چابهار بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی رویکرد به شرق دولت سیزدهم ایران خواهد بود.

ابراهیمی در پایان افزود: بدون شک خبرنگاران، پرچم‌دار جبهه جهاد تبيين، معنويت، اخلاق مداری، تعهد و حق طلبی هستند که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ "آگاهی بخشی"، وظيفه شناسي و تكليف گرايي را بر دوش کشیده و با انتشار اخبار درست در صف مقدم مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان نظام اسلامی قرار گرفته و وظیفه پاسداری ‏و حراست از حريم اسلام ناب محمدی (ص) و دفاع از خون پاک شهدای انقلاب اسلامی را بر عهده گرفته‌اند.

گفتنی است در حاشیه مراسم از خانواده خبرنگار فقید مرحوم محمدجواد صادقی نیز تجلیل بعمل آمد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل