جدیرترین اخبار :
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • گردهمایی علماء تشیع و‌ تسنن پیرامون تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در چابهار برگزار شد
معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

تلاش برای ساماندهی حاشیه‌نشینی و توسعه زیرساخت‌ها در چابهار

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/07/02 | تعداد بازید :717
نصرالله ابراهیمی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مسئول سابق اداره سازمان منطقه آزاد چابهار، در جلسه معارفه مدیر جدید سازمان منطقه آزاد چابهار، به بیان عملکرد خود در این دوره کوتاه پرداخت و گفت:‌ در حوزه ساماندهی حاشیه‌نشینی، قاچاق کالا، سوخت و روغن خوراکی، ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه زیرساخت‌های انرژی و آب شیرین‌کن‌ها و... مصوباتی به تایید رئیس‌جمهور رسیده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار وی با بیان اینکه هیچ اختیار قانونی برای حوزه مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار وجود نداشت، تاکید کرد: با کمک دبیرخانه شورایعالی و مساعدت شورای تامین و اعضای شورای نظارتی استان، از راه میان‌بر استفاده کردیم و توانستیم در طول این هشت‌ماه، 450میلیارد تومان از محل سهمیه کالاهای تجاری، درآمد کسب کنیم که‌ 320میلیارد آن برای سهمیه کالاهای تجاری و 130میلیارد آن هم از محل سایر منابع همچون گمرک، عوارض و... بوده است.

ابراهیمی ادامه داد: تا به امروز مجموعه یکهزار و صد نفری سازمان منطقه آزاد چابهار را علی‌رغم افزایش حقوق‌ها اداره کردیم و یک‌ریال هم بدهکار نیستیم. درخصوص پیمانکاران نیز که حدود 400میلیارد بدهی ایجاد شده بود، توانستیم با چندین جلسه هیات مدیره و تجویزهای قانونی‌، حدود 200میلیارد تومان از محل بدهی آنان را به روش تهاتر و از محل بودجه مصوبه 1750میلیارد تومانی به مرحله تسویه برسانیم.

معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از کاهش تشریفات سخن گفت و تاکید کرد: علی‌رغم رشد تورم، اما 120درصد صرفه‌جویی از محل پذیرایی و کاهش تشریفات داشته‌ایم‌. ضمن اینکه حدود 50درصد نیز نسبت به سایر هزینه‌ها صرفه‌جویی صورت گرفته است.

وی در ادامه به اهم مصوبات اشاره کرد و اظهار داشت:‌ اختصاص زمین برای احداث بیمارستان 160تختخوابی سازمان تامین اجتماعی، تهاتر 200میلیارد تومان برای پرداخت بدهی پیمانکاران و تحقق پروژه‌های سرمایه‌گذاری از مصوبات مهم هیات مدیره بوده است.

طبق گفته ابراهیمی؛ از پروژه‌های فعال سرمایه‌گذاری، نزدیک به 7هزار میلیارد تومان حاصل شده و این یعنی پروژه‌های سرمایه‌گذاری موجود با کمک و هدایت حوزه معاونت اقتصادی، 7هزار میلیارد آورده داشته است؛ ضمن اینکه 95مورد سرمایه‌گذاری نیز آماده قرارداد است که آن هم قریب 700میلیارد تومان آورده برای سازمان منطقه آزاد چابهار خواهد داشت.

مسئول سابق اداره سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد:‌ ما در طول این هشت‌ماه، 6.2سهم فولاد مکران را تثبیت کردیم، درحالی که سهم ما به نیم‌درصد رسیده بود و اگر با 700میلیارد تومان افزایش سرمایه آن را تثبیت نمی‌کردیم، این سهمیه به صفر می‌رسید.

طبق اظهارات ابراهیمی؛ در دوره مدیریت وی، اختصاص زمین برای معتادین برای اولین‌بار تصویب شد تا چهره شهر چابهار از حالت فعلی خارج گردد.

وی به نقشه پیشرفت چابهار که برای اولین‌بار به ریاست جمهوری و معاون ایشان تقدیم شده است، اشاره کرد و گفت: در حوزه ساماندهی حاشیه‌نشینی، قاچاق کالا و سوخت و روغن خوراکی، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی اعم از فرودگاه‌، راه‌، ریل و خط کشتیرانی، در حوزه زیرساخت‌های انرژی و آب شیرین‌کن‌ها و... مصوباتی به دست ریاست جمهوری رسیده که برخی نیز تایید و به مرحله اجرا رسیده است.

معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: ‌بستر برای تلاش و ادامه کار فراهم است که با حضور جناب آقای مقدم، می‌تواند این زیرساخت‌های لازم هویدا و شیرینی خدمت برای مردم عزیز حاصل شود‌‌.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل