جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم

گردشگری تاثیر مستقیمی بر افزایش میزان اشتغال دارد

گردشگری | تاریخ خبر : 1/08/15 | تعداد بازید :1272
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: صنعت گردشگری تاثیر مستقیمی بر افزایش میزان اشتغال، درآمدزایی، ارزآوری، رونق صنایع داخلی و بسیاری موارد دیگر در كشور دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، «طاهره شهركی» در برنامه گنج پنهان رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر گردشگری بزرگترین، متنوع‌ترین و پویاترین صنعت در دنیا به شمار می‌رود.

وی ضمن اشاره به گردشگری تاریخی اظهارداشت: این نوع گردشگری مبتنی بر بازدید از اماكن تاریخی، آثار منقول و غیر منقول مربوط به گذشتگان و همینطور بازدید از فضاهای كه به نوعی گره خورده با گذشته هر منطقه‌ای شكل می‌گیرد.

 

گردشگری تاریخی اصلی‌ترین نقش در جذب گردشگر

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: گردشگری تاریخی اصلی‌ترین نقش را در جذب گردشگر به خود اختصاص داده چون آشكار‌ترین و زنده‌ترین اسناد و نشانه‌های وجود تاریخ و تمدن را در كشورها بیان می‌كند.

وی در ادامه افزود: بطوركلی گردشگری میراثی بخش عمده‌ای از گردشگران را به خود اختصاص داده چرا كه بطور گسترده با میراث فرهنگی گذشته یا منابع فرهنگی ارتباط دارد.

شهركی بیان داشت: بسیاری از این صنایع و میراث فرهنگی در سواحل مكران قابل مشاهده است از قلعه‌های مختلف كه در ادوار مختلف توسط حكام، خوانین، بزرگان اجتماعی، مذهبی یا سیاسی ایجاد شده تا قلعه‌های كه بوسیله خارجی‌ها ساخته شده یا مورد بهره‌برداری قرار گرفته مثل قلعه پرتغالی‌ها و همینطور اسكه‌ها مثل اسكه تیس كه یك اسكه تاریخی است.

روستای تیس خود یكی از جاذبه‌های مهم سواحل مكران

وی همچنین اضافه كرد: روستا‌ها و شهرهای باستانی كه در این منطقه وجود دارند ازجمله روستای تیس خود یكی از جاذبه‌های مهم سواحل مكران در شهرستان چابهار است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار یادآورشد: سازمان جهانی گردشگری ایران را جزو ۱۰ كشور برتر دارای جاذبه‌های باستانی و تاریخی دنیا اعلام كرده است از اینرو می‌توان سهم چشمگیری از گردشگرانی كه در سطح دنیا می‌چرخند را به خود اختصاص داد و از این طرق باعث رونق اقتصادی، توسعه پایدار،درآمدزایی، اشتغال زایی و در نهایت ایجاد امنیت برای كشور، استان پهناور سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان و همینطور سواحل مكران شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل