جدیرترین اخبار :
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار

انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی می‌شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/10/17 | تعداد بازید :710
با هدف ساماندهی فعاليت تورگردانی انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری منطقه آزاد چابهار راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، محمد سعید موسایی باغستانی سرپرست مدیریت گزدشگری و میراث فرهنگی سازمان ضمن اشاره به نشست مشترک راهنمایان گردشگری فعال با هدف بررسی مشکلاتی در حوزه تأمین سوخت، حمل‌ونقل، نرخ‌گذاری اماکن اقامتی، استاندارد سازی فعالیت‌ها و امور بیمه‌ای و ارایه راهکارهایی جهت حل و فصل آنها گفت: از اولویت‌های ما، حرکت به‌سوی ایجاد تشکلات مدنی با استفاده از ظرفیت جامعه محلی هر منطقه است.
به گفته موسایی، صنعت گردشگری ریشه در ایجاد تعاملات بین مردم دارد و بهترین راه‌حل، از سوی دست‌اندرکاران و فعالان همین عرصه ارایه خواهد شد.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: به همین منظور با استفاده از توان راهنمایان گردشگری فعال پیگیری‌های لازم جهت تشکیل انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری در دست اجرا است که تا 20 روز آینده نهایی شده و به فعالیت‌های این بخش، چهره‌ای قانونمند می‌بخشد.
وی همچنین با اشاره به لزوم رسیدگی به نرخ‌گذاری واحد در اماکن اقامتی تا پیش از نوروز 1402 خاطرنشان کرد: به‌زودی با ایجاد تشکل‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های صنعت گردشگری، تمامی کارکردها در این صنعت، صورت قانونی به خود گرفته و با هرگونه تخلف و عدم همکاری، طبق ضوابط آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری برخورد خواهد شد.
موسایی اجرای قانونمند ضوابط را عاملی جهت کاهش آمار تخلفات و درنتیجه شکایت‌ها از سوی گردشگران دانست و خواستار همفکری و همکاری تمامی فعالان این صنعت برای دستیابی به راهکارهای مفید شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل