جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

آب‌رسانی پایدار به روستای بزرگ تیس در ایستگاه بهره‌برداری

اخبار سازمان | تاریخ خبر : 1/12/09 | تعداد بازید :817
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: فاز نخست پروژه آب‌رسانی به روستای بزرگ تیس با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار با اقدامات انجام شده به زودی بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، امیر مقدم با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی فاز یک پروژه آب‌رسانی به روستای تیس اظهار داشت: این پروژه در ۵ فاز تعریف شده که شبکه لوله کشی کل روستا را شامل خواهد شد، بخش عمده این پروژه با تأمین اعتبار صورت گرفته از سوی منطقه آزاد به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: با تکمیل پروژه و همکاری دهیاری‌ و مردمان تیس، در تابستان ۱۴۰۲، مردم این روستا به‌صورت ۱۰۰ درصدی از نعمت آب شرب لوله‌کشی بهره‌مند ‌می‌شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین تأمین اعتبار پروژه آب‌رسانی به پروژه ۱۰۰۰ واحدی ساماندهی حاشیه نشینی مرادآباد خبر داد و گفت: این پروژه نیز با همکاری آبفای شهرستان به‌زودی اجرایی می‌شود و مردم مرادآباد به خدمات شایسته دستیابی پیدا می‌کنند.

مقدم افزود: برای تأمین آب مورد نیاز منطقه آزاد با مشارکت بخش خصوصی احداث آب شیرین کن به ظرفیت ۵۰۰۰ مترمکعب در دو فاز در حال انجام است فاز اول پروژه به ظرفیت ۳۵۰۰ مترمکعب در اردیبهشت ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید و با توجه به نیازمندیهای احصا شده حدود ۱۰۰۰ مترمکعب آن به روستای تیس و بقیه به شبکه لوله‌کشی شهری وارد خواهد شد.

گفتنی است روستای تاریخی تیس با جمعیت بیش از ۱۵ هزار نفری بزرگترین روستای محدوده منطقه آزاد چابهار بوده و ‌با انجام این طرح گام بزرگی در راستای توسعه زیرساخت های اساسی این روستا برداشته می‌شود.

 

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل