جدیرترین اخبار :
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • گردهمایی علماء تشیع و‌ تسنن پیرامون تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در چابهار برگزار شد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست با دانشجویان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور:

چابهار بستری برای ایده پردازی جوانان نخبه کشور

اخبار سازمان | تاریخ خبر : 2/02/13 | تعداد بازید :568
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار، بستری ایمن برای ایده پردازی و عملیاتی کردن این ایده ها از سوی جوانان نخبه و فرهیخته کشور است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، امیر مقدم در این نشست بیان داشت: مناطق آزاد به کمک امنیت حاصل از وجود قدرت نیروهای نظامی کشور، بستری برای دسترسی به ابزارهای اقتصادی، ایده پردازی، عملیاتی کردن ایده‌ها و خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط جوانان نخبه ایران‌زمین است.

وی خواستار بومی‌سازی مفهوم اقتصاد با توجه به فرهنگ منطقه به‌منظور انتفاع مردم و کشور شد و گفت: تعامل موجود در منطقه، زمینه‌ساز امنیت و آرامش توسعه اقتصاد برپایه دانش و به کمک سرمایه‌های انسانی فرهیخته است.

مقدم به پتانسیل منطقه آزاد چابهار درزمینه های اقتصادی، تجاری، صنعتی، گردشگری، تفریحی و تولیدات دریامحور اشاره کرد و افزود: حضور شما جوانان نخبه و علمی در این منطقه آزاد به ایده پردازی، ثبات فکر و کشف ایده‌های نو کمک می‌کند و ما خواستار پیاده‌سازی این ایده‌ها بر اساس توان منطقه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان برای هرگونه همفکری و هم‌افزایی با مجموعه دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: این منطقه آزاد ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی شناخته‌شده‌ای دارد که منجر به جذب 8 میلیارد دلار سرمایه در سال گذشته شده و برای دستیابی به هدف‌گذاری سال جدید که رقم 14 میلیارد دلار سرمایه است، نیازمند همکاری دانشگاهیان به‌ویژه نخبگان نظامی است.

گفتنی است، سفر مطالعاتی دانشجویان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور باهدف ارتقا دانش علمی و آشنایی با موقعیت راهبردی چابهار، با توجه به اهمیت استراتژیک این منطقه آزاد در حوزه ترانزیت و اقتصاد دریاپایه و قرارگیری در مسیر کریدور شمال- جنوب صورت گرفته است.

در این نشست که معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی اجتماعی و گردشگری و رییس دانشگاه بین‌الملل منطقه آزاد چابهار نیز در آن حضور داشتند، ظرفیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری، ترانزیتی، فرهنگی و اجتماعی و موضوعات علمی و دانش‌بنیان منطقه به دانشجویان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور معرفی شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل