جدیرترین اخبار :
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • گردهمایی علماء تشیع و‌ تسنن پیرامون تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در چابهار برگزار شد
در ماهنامه «دیده‌بان چابهار» منتشر شد

کدام مناطق آزاد جوایز سال 2022 به خانه بردند؟

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/02/30 | تعداد بازید :582
مرکز چندکالای دبی (DMCC) امارات متحده عربی جایزه برترین منطقه آزاد جهان در سال 2022 را از آن خود کرد. این جایزه به واسطه بیشترین رشد شرکت‌‌های بزرگ برای این منطقه آزاد به دست آمد. جایزه «منطقه آزاد» رویدادی سالانه است که مجله fDi به عنوان مجله تخصصی و تحلیلی اقتصادی در فایننشال تایمز برگزار می‌شود.

ماهنامه «دیده‌بان چابهار» به عنوان ماهنامه تخصصی سازمان منطقه آزاد چابهار که سلسله اخبار و رویدادهای مناطق آزاد جهان را پایش می‌کند، در گزارش به معرفی مناطق آزاد برتر جهان پرداخت. 

بهترین منطقه آزاد: مرکز چند کالای دبی (DMCC)

DMCC یا Dubai Multi Commodities Centre جایزه برترین منطقه آزاد جهان در سال 2022 را از آن خود کرد. این جایزه به واسطه بیشترین رشد شرکت‌‌های بزرگ برای این منطقه آزاد به دست آمد. مرکز چندمنظوره کالای دبی طی سال‌های 2021 و 2022 بیشترین میزان رشد حضور شرکت‌‌های بزرگ را تجربه کرده است. مشتریانی که از شرکت دولتی چین Huanghe Hydropower و یاAscot Industrial ایتالیا و یا حتی پلتفرم پخش موسیقی Afrotunes در میان‌شان به چشم می‌خورند. چشم‌انداز این منطقه آزاد هم ارائه سرویس‌‌های خاص به مشتریان و سرمایه‌گذاران بزرگ و شرکت‌های چند ملیتی است. همچنین علاوه بر ظرفیت‌های موجود، امکان انبارداری در جبل‌علی را برای شرکت‌های بزرگ فراهم کرده است. 

منطقه آزاد تقدیر شده: منطقه آزاد عجمان

منطقه آزاد عجمان برای جذب شرکت‌های بزرگ، در سطح جهانی بسیار مورد تحسین قرار گرفت و برای اولین بار به طور کلی در بین 10 منطقه آزاد برتر جهان قرار گرفت. منطقه آزاد عجمان به طور کلی مراقبت‌های بهداشتی، فناوری‌های پیشرفته، غذا و نوشیدنی، آموزش و خرده‌فروشی را هدف قرار داده است. مرکز هوش مصنوعی (AI) و رباتیک و مرکز تجارت الکترونیک آن برای جذب شرکت‌های بزرگ فعالیت می‌کند و سال گذشته تفاهمنامه‌هایی با غول‌های بزرگ فناوری از جمله هوآوی و شرکت چند‌ملیتی ژاپنی نیپون امضا کرد تا ظرفیت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری ایجاد کند. 

بهترین منطقه آزاد آفریقا: منطقه ویژه اقتصادی کوئگا

منطقه ویژه اقتصادی کوئگا آفریقای جنوبی برنده بهترین منطقه برای شرکت‌های بزرگ در آفریقا شد. این منطقه آزاد با هدف تبدیل آفریقای جنوبی به مرکزی برای تجارت منطقه‌ای، زیرساخت‌ها، مشوق‌های مالیاتی، تخفیف‌ها و یک منطقه بدون عوارض گمرکی را به سرمایه‌گذاران بزرگ متناسب با بخش تولید ارائه می‌کند. از جمله شرکت‌های برجسته این منطقه آزاد باید به کشتیرانی مدیترانه اشاره کرد که که دفتر مرکزی آن واقع در ژنو است. 

بهترین منطقه آزاد آسیا و اقیانوسیه: منطقه آزاد تجاری دالیان 

منطقه آزاد تجاری دالیان برنده بهترین منطقه برای شرکت‌های بزرگ در آسیا و اقیانوسیه شد. در پایان سال گذشته مرحله اول ساخت کارخانه اینتل در این منطقه آزاد به پایان رسید. همچنین یک پروژه سرمایه‌گذاری‌‌های مشترک با حضور بین غول‌های صنعت ژاپن چون تویوتا و پاناسونیک در این منطقه برای کارخانه باتری خودروهای هیبریدی و مرکز تحقیق و توسعه آن آغاز شده است. 

بهترین منطقه آزاد اروپا: منطقه آزاد اقتصادی غرب انگلستان 

غرب انگلستان برنده بهترین منطقه برای شرکت‌های بزرگ در اروپا شد. این منطقه که به هفت منطقه سازمانی و منطقه تجاری تقسیم شده، دارای خدمات تولید هدفمند است و با همکاری وزارت تجارت بین‌الملل دولت بریتانیا برای یافتن سرمایه‌گذاران جدید کار می‌کند. شرکت‌های چند ملیتی و شرکت‌های آمریکایی از جمله سرمایه‌گذاران بزرگ در این منطقه آزاد به شمار می‌روند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل