جدیرترین اخبار :
  • پیام مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار به مناسبت گراميداشت روز خبرنگار
  • نبض اقتصاد ۵ تریلیون دلاری هند در چابهار می‌زند
  • بندر چابهار، اهرمی برای ایجاد یک انقلاب تجاری در منطقه
  • هند: چابهار مسیری امن، ارزان و سریع برای دسترسی به آسیای میانه است
  • نشریه دیپلمات: بندر راهبردی چابهار ایران به انقلاب تجاری در منطقه منجر می‌شود

اجرای حمل و نقل ترکیبی با هدف کاهش قیمت تمام‌شده کالا

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/11/19 | تعداد بازید :1148
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه به دلیل اهمیت قیمت تمام شده کالا، به دنبال حمل‌ونقل ترکیبی هستیم، گفت: فقط در صورتی از موافقت‌نامه‌ها بهره درست می‌بریم که بتوانیم زیرساخت حمل‌ونقلی خوبی را فراهم کرده و در کاهش قیمت‌تمام شده کالا سهم داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا «عبدالرحیم کردی»، امروز(شنبه) در همایش مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه، افزود: در دو دهه اخیر با تحولاتی که از طریق ارتباطات در دنیا شکل گرفته و ارتباطات بین‌ قاره‌ای ممکن شده است، هزینه‌ها و زمان حمل و نقل اهمیت ویژه‌ای یافته است. تولیدکنندگان نیز به دنبال این هستند که در کمترین زمان و با کمترین هزینه به بازارهای مصرف برسند.

کردی با اشاره به ابتکار حمل‌ونقلی چین در زمینه جاده ابریشم گفت: به همین دلیل است در فضایی که چین، استراتژی توسعه صنعتی را مطرح می‌کند و به دنبال قدرت برتر دنیا شدن در سال ۲۰۳۰ است، ابتکار جاده ابریشم را پیش می‌گیرد. این اهمیت جغرافیاست.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: روسیه در تلاش است تا از طریق ایران با شرق آسیا و آفریقا ارتباط برقرار کند. کشورهای آسیای میانه در شمال ایران به شدت در تلاشند تا از مسیر کوتاه و زمان مناسب به آب‌های آزاد برسند.

کردی افزود: از طرف دیگر به دلیل اهمیت قیمت تمام شده کالا، به دنبال حمل‌ونقل ترکیبی هستیم. شاید روزی همه به فکر این بودند که با کشتی از یک مبدا بارشان را مستقیم به مقصد برسانند، اما الان حاضرند که برای کوتاه شدن زمان، چند بار حمل‌ونقل را تغییر دهند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: ما در این فضا، به جغرافیای ارزشمند ایران کمتر توجه کرده‌ایم، در حالی‌که در طول تاریخ همیشه کاروان‌سراهای ما بخشی از این تاریخ و تمدن بودند. دلیل حضور پایدار آن‌ها خدمات لجستیکی و حمل و نقل بوده است.

کردی تاکید کرد: برای موفقیت در این توافقنامه و بهره‌گیری از فضای رقابت بین‌المللی باید خدمات حمل و نقل لجستیک را به بهترین شکل توسعه داد. یکی از این کریدورهای بسیار مهم، کریدور جنوب به شمال است که از چابهار شروع می‌شود.

وی ادامه داد: ما روی خدمات لجستیکی تمرکز کرده‌ایم. اگر بتوانیم نرم‌افزاری طراحی کنیم که اتلاف وقت را کاهش دهد، هزینه‌ها را کاهش داده و زمان را کوتاه کرده‌ایم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: ما فقط در صورتی از این موافقت‌نامه‌ها بهره درست می‌بریم، که زیرساخت حمل‌ونقلی خوبی را فراهم کرده و بتوانیم در کاهش قیمت تمام شده کالا سهم داشته باشیم. آنچه مسلم است، توسعه زیرساخت‌های امروزی چابهار زمینه را برای استفاده حداکثری از این جغرافیا فراهم می‌کند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل