جدیرترین اخبار :
  • حضور مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در خبرگزاری فارس
  • ریگی: مطالعات کریدور ایران و افغانستان تکمیل شده است
  • نشست حمیرا ریگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با هیأت راه آهن افغانستان
  • تحکيم و توسعه روابط اقتصادی پایدار
  • دستور پزشکیان به رئیس سازمان برنامه و بودجه؛ اولویت‌های دولت تعیین شد

فولاد مکران تا پایان سال به پیشرفت 40 درصدی می رسد / راه اندازی کامل تا نیمه نخست سال 1401

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/11/27 | تعداد بازید :1579
مدیرعامل فولاد مکران گفت: با باز شدن ال. سی داخلی از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ 112 میلیون یورو، طرح فولاد مکران جانی تازه گرفته و با انجام خریدهای داخلی و خارجی مربوطه، تا پایان سال به پیشرفت 40 درصدی خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار «محمد پارسا» در گفت وگو با معدن24 افزود: اکنون پیش پرداخت ها برای خریدهای خارجی و داخلی مورد نیاز برای پیشرفت طرح انجام شده و امید می رود تا اواخر سال خریدهای خارجی وارد کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط تا پایان سال سخت نشود و با چالش مواجه نشویم، می توان گفت این طرح از برنامه زمان بندی شده کمی جلوتر است.

پارسا درخصوص این طرح گفت: فولاد مکران با هدف تولید 3.2 میلیون تن فولاد شامل گندله سازی، واحد احیا و فولادسازی طراحی شده، اما در حال حاضر مگامدول 1.6 میلیون تنی آهن اسفنجی که محصول نهایی آن هات بریکت است را در دست اجرا داریم.

وی بیان داشت: هم اکنون اسکلت کوره و ریفرمر مجموعه در حال تکمیل است و 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل فولاد مکران ابراز امیدواری کرد تا نیمه نخست سال 1401 این طرح به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی گفت:‌ تا زمانی که واحد گندله سازی این مجموعه راه اندازی نشود، گندله مورد نیاز از داخل تامین خواهد شد و در غیر این صورت از خارج کشور وارد می شود.

پارسا تاکید کرد: نفس احداث این طرح در کنار سواحل دریای عمان، استفاده از مزیت صادراتی و وارداتی منطقه بوده، تا مواد اولیه مورد نیاز به راحتی وارد شده و محصولات نهایی به دیگر کشورها صادر شود.

وی یادآور شد: در راستای افق 1404 که ظرفیت تولید 55 میلیون تنی فولاد پیش بینی شده، قرار است 10 میلیون تن آن در منطقه چابهار باشد، اما تاکنون فقط یک طرح 3.2 میلیون تنی که توصیف شده، در حال اجراست.

این مسئول تصریح کرد: 15 درصد سهام این مجموعه دولتی و در اختیار ایمیدرو و منطقه آزاد چابهار است و 85 درصد دیگر در اختیار چند شرکت بخش خصوصی است.

وی گفت: آهن اسفنجی به دلیل اشتعال زا بودن با مشکلاتی در صادرات به ویژه با کشتی مواجه است، اما وقتی به صورت هات بریکت تبدیل شود قابلیت دپو یا صادرات خواهد داشت.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل