به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ وی در اولین نشست کارگروه کریدور شرق اظهار داشت: کریدورها و دالانهای اقتصادی از اهمیت ویژهای برخوردار هستند و اگر این کریدورها به صورت هدفمند و نگاه توسعهای در برنامههای اجرایی باشند منطقه و کشور را از نظر اقتصادی متحول خواهند کرد.
علیرضا خامه زر هماهنگی، همافزایی، شناسایی نقاط ضعف و قوت را از نیازهای توسعه کریدور شرق عنوان کرد و گفت: ریلگذاری توسعهای در هر منطقه با بخش خصوصی اما با حمایت دولت امکان پذیر است چرا که توان بخش خصوصی در حمل و نقل بسیار زیاد بوده و باید دولت این مسیر را برای این بخش هموار کند.
وی معتقد است نباید برای بخش خصوصی محدودیت ایجاد کنیم و راه و بستر و ریل گذاری را برای این بخش فراهم تا دو بازوی توانمند توسعه این منطقه را فراهم کنند.
خامه زر ادامه داد: در بنادر دیگر ایران مثل شهید رجایی بندرعباس وخوزستان ترافیک بار داریم پس الان زمان آن فرارسیده از منطقه آزاد چابهار بعنوان مرکز ثقل منطقه برای حمل و نقل کالا نگاه کنیم و برای فعالین اقتصادی مشوق و در نهایت ایجاد انگیزه کنیم.
این فعال اقتصادی کشور یکی از موانع منطقه جنوب را مشکل سوخت رسانی به ناوگان عنوان کرد و گفت: معضل ناوگان را بخش خصوصی حل میکند ولی مشکل سوخت رسانی را باید دولت ورود جدی کند.
تمامی حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ است..