جدیرترین اخبار :
  • پزشکیان وارد دوحه شد
  • ایجاد نخستین مدرسه نوآوری و صنایع خلاق در چابهار
  • توافق منطقه آزاد چابهار با مجمع گفتگوی همکاری آسیا برای اقدامات فرهنگی
  • با هدف تقویت توسعه روابط تجاری صورت گرفت نشست اعضای هیات اتاق بازرگانی کویته پاکستان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار
  • پیام تسلیت حمیرا ریگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پی شهادت مجاهد نستوه سيد حسن نصرالله و يارانش
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خبر داد؛

2400 تخت برای سرویس دهی خدمات سفر چابهار

گردشگری | تاریخ خبر : 2/12/13 | تعداد بازید :1494
امیر مقدم با تاکید بر اینکه 2400 تخت برای سرویس دهی خدمات سفر چابهار در نظر گرفته شده است، گفت: حدود 20000 تخت نیاز داریم، از این رو این تعداد تخت نمی تواند در شرایط پیک پاسخ گوی نیاز ما باشد، توقع داریم نظام مسائل ما را خوب حل کند.

امیر مقدم مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان چابهار که با محوریت تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان چابهار برگزار شده بود، گفت: ما امسال نسبت به سال گذشته در بحث خدمات رسانی در حوزه سفر نقاط قوت پیدا کرده ایم، یکی از معضلات در سال گذشته ضعف در خدمات بهداشتی بود، امسال 96 چشمه سرویس های بهداشتی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و 120 واحد سرویس های بهداشتی هم با تعمیر و بهسازی مورد بهره برداری قرار گرفتند.
او با تاکید بر اینکه در شرایطی هستیم که در روز های پیک عملا مشکلی نخواهیم داشت، افزود: تلاش کردیم که خدماتی کاملاً منظم و در شأن مردم و گردشگران فراهم کنیم. البته بهره بردار ما مشکلاتی دارند؛ اما تلاش می کنیم در حوزه بهره برداری آنچه شأن مردم هست را رعایت کنیم
مقدم با بیان اینکه 100 واحد اقامتی در ایام عید در غالب خانه های مردمی شناسنامه دار و دارای کدینگ لازم به شبکه اقامتی ما اضافه خواهد شد، گفت: با مصوباتی که در ستاد سفر داشتیم 45 واحد اقامتی جدید با خدمات ویژه که اینها پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد هستند، تا پایان سال به بهره برداری برسند. همچنین مجموعه 25 تختی با شرایط مناسب به مجموعه خدمات هتلینگ چابهار اضافه خواهد شد.
او افزود: 80 تخت اقامتی هم از امکانات سازمان در شرایط پیک اضافه خواهد شد. بنابراین به خدمات امسال ما نسبت به سال گذشته تقویت خواهد شد. ضمن اینکه که مجموعه دانشگاهی و خدماتی که خوابگاه دارند، در ایام پیک در شرایط خدمات سفری قرار خواهند گرفت و حداقل 50 سوئیت هم به خدمات اقامتی ما اضافه خواهد شد.

*2400 تخت برای سرویس دهی خدمات سفر چابهار
او با تاکید بر اینکه 2400 تخت برای سرویس دهی خدمات سفر چابهاردر نظر گرفته شده است، گفت: حدود 20000 تخت نیاز داریم، از این رو این تعداد تحت نمی تواند در شرایط پیک پاسخ گوی نیاز ما باشد، توقع داریم نظام مسائل ما را خوب حل کند.
او درباره اتخاذ تدابیری برای سفر ارزان اظهار کرد: قطعاً باید تدابیری پیش بینی شود که بتوان در زمان پیک خدمات ارزان داشت. مذاکرات قطعی با تعدادی بانک ها از که در قالب بن کارت ها و سفر کارت ها انجام داده ایم که در اختیار آژانس ها و بنگاه های گردشگری قرار می گیرد.
او با اشاره به اینکه سفرهای هوشمندی را در قالب یک زمان مشخص، در یک مکان مشخص تعریف می کنیم؛گفت: یعنی این برنامه ها هم تعریف و هم مخاطب شناسی شده اند. بنده شب و روز در حال کار روی این قضیه هستم، بیاید بپذیریم این حجم از کار برای یک مجموعه ای در مدت زمان کوتاهی که به خروجی رسانده، کار های بزرگی است و انشالله ادامه خواهد داشت.

*خط اعتباری برای تقویت خدمات بهداشتی و درمانی
مقدم با بیان اینکه ما امسال دو خط اعتباری را تعریف کردیم، گفت:
یک خط اعتباری ۷ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومانی فعال شده، در سال گذشته ۷ میلیارد تومان برای تقویت خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان امام علی تخصیص یافت و ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از آن خرج شده و مابقی آن هم هر وقت لازم باشد در اختیار تیم درمانی قرار بگیرد، پرداخت خواهد شد.
او افزود: قرارداد یک خط اعتباری ۲ میلیارد تومانی هم با رئیس دانشگاه علوم پزشکی چابهار پانزده روز پیش ابلاغ شد، که بتوانیم در حوزه تقویت نظام بهداشتی کمک حال شبکه بهداشت باشیم، تا این لحظه حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این مبلغ پرداخت شده که ما تا پایان سال این را هم اضافه خواهیم کرد.
او با تاکید بر اینکه مرکز جامعه سلامت ما قرار بود در ایام دهه مبارکه فجر افتتاح شود، اما به دلیل مسائل قراردادی و تورمی پیمانکار نتوانسته کار خود را به اتمام برساند، گفت: ما هم محدودیت های قانونی داریم که نمی توانیم هر کاری که انجام دهیم، با این حال پروژه الان پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد دارد که با تدبیری که اتخاذ شد تلاش می کنیم تا پایان سال یک طبقه از این مرکز جامع تیس را در اختیار بهره بردار قرار دهیم که بتواند به صورت موضوعی و موضعی خدمات رسانی را افزایش دهد و آنجا هم به شبکه خدماتی ما اضافه خواهد شد.
او در خصوص ترافیک، اظهار کرد: این تکلیف ما و همکاران ما است که در جانمایی فضاها و مکان ها اقدامات لازم را برای مدیریت و انتقال ترافیک و تعریف پارکینگ ها داشته باشیم. امسال به دلیل میزان جذابیت های منطقه هر روز ترافیک در حال افزایش است، از این رو تلاش کردیم در حوزه خدمات انتظامی در کنار دوستان باشیم.

از زمانی که کوچک ترین مشکلی در حوزه انتظامی بوده، همکاران شبانه و جهادی اقدام به رفع آن کردند. همچنین به زودی خودرو های راهور جدید هم اضافه خواهد شد، تا به لحاظ ناوگان و به لحاظ سخت افزاری به یک شرایط ایده آل برسیم.

*ساماندهی مسائل مربوط به هزینه بالای پرواز
مقدم در خصوص پرواز و هزینه ها، گفت: هزینه های پرواز بالاست و خود ما نیز با این مشکل مواجه هستیم، باید به این مسائل ورود کنیم و تدابیری اساسی برای آن بیاندیشیم. در حال پرواز ها تا بیست روز آینده تکمیل ظرفیت شده اند، در صورتی که آژانس های مسافرتی در حال واگذاری اینهاست. از این رو باید مقداری هماهنگی ها بیشتر و برخورد های عملی تری در برای سایت های رزرو وجود داشته باشد
او با اشاره به اینکه در رابطه با صف پمپ های بنزین هم ناراضی هستیم، گفت: مدیریت صف از مسئله کمبود بنزین و قاچاق بنزین جداست. امروزه در حوزه خودرو های دیزلی و هم در مورد خودرو های بنزینی می‌بینیم که این مسئله وجود دارد، مدیریت قاچاق باید صورت بگیرد.
او با بیان اینکه در حوزه مدیریت صمت ایده و سامانه هایی که باید طراحی شون آماده همکاری هستیم، گفت: قطعاً کاستی هایی در حوزه سفر خواهد بود اما کاستی در مورد مدیریت هیچکس پذیرا نیست.امیدوارم همه مدیران در همه بخش ها در کنار هم و با تمام تلاش انشالله کاستی های منابعی که وجود دارد را برطرف نمایند تا پذیرای میهمانان و گردشگران به این خطه زیبا از کشورمان باشیم.
این جلسه برای بررسی و ارایه گزارش عملکردی، ارایه راهکارهای اجرایی چگونگی تامین و صیانت از مسافران نوروزی، جلوگیری از گرانفروشی با حضور امیر مقدم مدیرعامل و معاونین و مدیران سازمان، سپاهی فرماندار شهرستان چابهار، رئیس دادگستری شهرستان چابهار، دادستان دادسرای عمومی، رئیس بازرسی، فرماندهان انتظامی و نظامی و جمعی از نمایندگان ادارات و اصناف شهرستان چابهار برگزار شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل