جدیرترین اخبار :
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار

معرفی منطقه آزاد راس الخیمه

اقتصادی | تاریخ خبر : 97/06/26 | تعداد بازید :2668
منطقه‌ی آزاد راس الخیمه در سال 2000 تاسیس شده است و از این نظر، جزو مناطق آزاد تازه تاسیس در امارات متحده عربی به حساب می‌آید. این منطقه‌ی آزاد که در فاصله‌ای حدودا یک ساعته از دبی واقع شده است، جاذب سرمایه از بیش از 8000 شرکت و بنگاه از بیش از 100 کشور است که در 50 بخش صنعتی فعالیت می‌کنند. این منطقه‌ی آزاد همچنین از 4 مجموعه‌ی منفصل شامل مجموعه تجاری، مجموعه صنعتی، مجموعه فناوری و مجموعه علمی-پژوهشی تشکیل‌شده است.

مبتنی بر برنامه‌ی تدوین‌شده مسئولیت اجتماعی سازمانی در منطقه‌ی آزاد تجاری راس الخیمه، این سازمان معتقد است نقش سازمان‌های اصلی در قبال اجتماعی که در آن فعالیت می‌کنند، چیزی فراتر از صرف کمک به رشد اقتصادی است. منطقه‌ی آزاد راس الخیمه تعهدی دائمی به ایفای مسئولیت اجتماعی سازمانی خود از طریق ارتقای پشتیبانی، سازماندهی و مشارکت در فعالیت‌هایی دارد که باعث بهبود روحیه اجتماع شده، به ایجاد سبک زندگی متعادل کمک می‌کند و به حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی کشور امارات کمک می‌کند. همین تعهد باعث‌شده تا این منطقه‌ی آزاد در ژانویه سال 2014، برنده جایزه‌ی ویژه EPDA برای فعالیت‌ها و کاربست‌های دوست‌دار محیط‌زیستی خود به دست آورد.

ارکان مسئولیت اجتماعی سازمانی در منطقه آزاد تجاری راس الخیمه
منطقه‌ی آزاد راس الخیمه جذب کسب‌وکارهای نوآورانه، پیشرفته، دانش‌بنیان و ارزش‌افزا که در راس الخیمه واقع‌شده‌اند را به‌عنوان ماموریت اجتماعی-محیط‌زیستی خود انتخاب کرده است تا از این طریق، به شرکت‌های اماراتی کمک کند تا فعالیت‌های خود را از طریق شبکه‌ی اداری جهانی این منطقه‌ی آزاد به استانداردهای سطح بین‌المللی برسانند. برهمین اساس، ارکان مسئولیت اجتماعی منطقه آزاد راس الخیمه پیرامون 4 رکن تنظیم شده است:
- مسئولیت اجتماعی: همکاری نزدیک و رودررو با سازمان‌های ارائه دهنده خدمات به اجتماعات محلی، نهادهای خیره بین‌المللی، ارائه مقرارت فعال در زمینه حفاظت و مراقبت از محیط طبیعی؛
- اولیت دادن به مشتریان: ارائه راه‌های کسب‌وکار بهتر، پشتیبانی زیرساختی، نوآوری‌های فنی و کمک‌های عمومی به استفاده‌کنندگان به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی از طریق رهیافت اولویت‌بخشی به مشتریان؛
- توسعه نیروی کار: اتخاذ رهیافت فعالانه در زمینه توسعه و نگهداری از اشخاص و گروه‌های بااستعداد (از طریق برنامه‌های آموزشی جامع، سیستم‌های پاداش موثر، نوآوری‌های متمرکز آموزشی و برنامه‌‌ریزی پیشرفت.؛
- تعهد و نوآوری: فراهم‌آوردن امکانات بروز برای نوآوری‌ در کسب‌وکارهای موجود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل