جدیرترین اخبار :
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی

شهرستان دشتیاری ظرفیتی مهم برای سرمایه گذاری در بخش مرزی و شیلاتی

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/07/23 | تعداد بازید :680
مرزی بین المللی ریمدان ، بازارچه دریایی پسابندر ، بندر صیادی بریس و مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر از جمله ظرفیت های مهم اقتصادی شهرستان مرزی دشتیاری به شمار می روند که ظرفیتی استراتژیک صید و صیادی و همچنین مرزی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایسنا،شهرستان مرزی دشتیاری در جنوب شرقی ترین نقطه سرزمینی سیستان وبلوچستان بهشت سرمایه گذاری در بخش های داخلی و خارجی است،این شهرستان با ۱۰۰هزار نفر جمعیت دارای ۳ بندر صیادی بریس ،پسابندر و گواتر و از طرفی وجود مرز بین‌المللی ریمدان و تنها بازارچه دریایی سیستان وبلوچستان بازارچه دریایی پسابندر است که از می تواند در بخش تولید و سرمایه گذاری نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دشتیاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: موقعیت خاص و استراتژیک شهرستان مرزی دشتیاری همواره مورد توجه سرمایه‌گذاراران قرار گرفته است و می تواند با استفاده از ظرفیت های موجود تحولی شگرف در توسعه زیرساختی ایجاد کرد.

سید محمد امین شکری افزود: مرز بین‌المللی ریمدان و نقطه منفصل منطقه آزاد چابهار فرصتی بی نظیر توسعه مبادلات تجاری ایران و پاکستان است که علاوه بر رونق صادرات شاهد کسب اشتغالزایی برای بومیان منطقه خواهد شد.

وی گفت: استقبال خوب مردم پاکستان از کالاهای مرغوب ایرانی نشان دهنده ارتقای روزافزون صادرات از این مرز خواهد بود و مرز بین‌المللی ریمدان نیازمند توسعه بعضی از زیرساخت های اصلی برای توسعه و تجارت بین المللی دارد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل